کد خبر: ۱۶۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
"به هر حال او در انتخابات برده است و باید نخست‌وزیر باقی بماند." گرچه می اکثریت پارلمانی را از دست داده اما همچنان حزب اول است و برای ادامه کار یا باید ائتلاف کند و یا دولت اقلیت تشکیل دهد.
نخست‌وزیر انگلیس که با حصول نتایج فاجعه‌بار در انتخابات پارلمانی اخیر خشم محافظه‌کاران را برانگیخته است، مسوولیت این شکست را پذیرفت تا با هرگونه توطئه علیه رهبری‌اش مقابله کرده باشد.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در جلسه با اعضای حزب محافظه‌کار گفت: "من خودم حزب را به این آشفتگی و به هم ریختگی کشاندم و خودم هم آن را بیرون می‌برم."

پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در هشتم ژوئن، حزب حاکم محافظه‌کار اکثریت پارلمانی را در اختیار داشت اما ترزا می با فراخوان این انتخابات قمار کرد و باخت. او که تلاش می‌کرد جایگاه حزبش را پیش از آغاز مذاکرات بریگزیت در ۱۹ ژوئن بیش از پیش تحکیم کند، چنان آشوب سیاسی‌ به راه انداخته که محافظه‌کاران مایل به استعفای او هستند.

با این حال یکی از حاضران در جلسه گفت،‌ حرفی از به چالش کشیدن رهبری ترزا می به میان نیامد. و گفت: "به هر حال او در انتخابات برده است و باید نخست‌وزیر باقی بماند." گرچه می اکثریت پارلمانی را از دست داده اما همچنان حزب اول است و برای ادامه کار یا باید ائتلاف کند و یا دولت اقلیت تشکیل دهد.

ترزا می در جلسه با محافظه‌کاران وعده داد تا به رغم نتایج ضعیف در انتخابات همچنان به کارش ادامه دهد. او کابینه جدید را بدون تغییرات چندان یکشنبه معرفی کرد. بوریس جانسون،‌ وزیر امور خارجه انگلیس که طبق گزارش رسانه‌های انگلیسی از گزینه‌های جایگزینی به شمار می‌رفت، تاکید دارد که ترزا می باید به کارش ادامه دهد.

حزب می هشت کرسی دیگر برای کسب اکثریت نیاز دارد و از همین رو، مذاکره با حزب فوق محافظه‌کار اتحادطلبان دموکراتیک از ایرلند شمالی را آغاز کرده تا با ۱۰ کرسی آنها، ائتلافی غیر رسمی تشکیل دهد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین