|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۹
یک نهاد رتبه بندی اعتباری بین المللی مطرح کرد
کد خبر: ۱۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
این نهاد اشاره می کند که تلاش دولت ایران برای کاهش کسری بودجه خود از طریق افزای صادرات غیر نفتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی می توان باعث رونق وضعیت اقتصادی ایران شود و در نهایت چشم انداز اقتصاد ایران را "پایدار" ارزیابی کرده است.
 نهاد رتبه بندی اعتباری بین المللی "اطلاعات سرمایه" با انتشار گزارش تازه ای رتبه اقتصادی ایران را از نظر اعتبار واحد پولی در بلند مدت و میزان سرمایه پذیری خارجی در کوتاه مدت در رده "ب" قرار داده است. در همین حال گزارش این نهاد نشان می دهد که وضعیت اقتصاد ایران از حالت "منفی" به "پایدار" تغییر یافته است.

سایت خبری "سی پی آی فاینشال" با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی این نهاد اعتبارسنجی می افزاید:"در گزارش تازه این نهاد به تاثیر عوامل سیاسی بر بهبود وضعیت اقتصادی ایران اشاره شده است. این نهاد مالی اشاره کرده که بهبود در وضعیت سیاسی ایران به دلیل کاهش خطر تهدید سیاسی خارجی علیه ایران و توافق موقت هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 باعث رونق نسبی اقتصاد ایران شده است. نهاد "اطلاعات سرمایه" هم چنین لغو بخشی از تحریم های بین المللی وضع شده علیه ایران از جمله تحریم های وضع شده علیه بانکداری ایران را عامل موثری در افزایش صادرات نفت ایران دانسته است. نهاد "اطلاعات سرمایه" هم چنین پیش بینی کرده که وضعیت اقتصادی از حالت "منفی" به وضعیت "پایدار" تغییر خواهد کرد و این وضعیت می تواند به بهبود اوضاع اقتصاد کلان ایران بیانجامد."

این نهاد اعتبارسنجی در ادامه می افزاید:"در بعد خارجی با آزاد شدن 7 میلیارد دلار سرمایه مسدود شده ایران در پی توافق موقت هسته ای، سرمایه بیش تری به اقتصاد ایران تزریق خواهد شد که این موضوع می تواند به رونق بخش های مختلف صنعتی ایران کمک کند. در حوزه داخلی، مدیریت در سطح اقتصاد کلان از زمان به قدرت رسیدن دولت "روحانی" در ایران بهبود یافته و ارزش واحد پولی ایران (ریال) تقویت شده است."

این نهاد رتبه سنجی هم چنین پیش بینی کرده که وضعیت بدهی های خارجی ایران برای سال 2014 میلادی در وضعیت پایداری قرار خواهد گرفت. این نهاد هم چنین اشاره می کند که تلاش دولت ایران برای کاهش کسری بودجه خود از طریق افزای صادرات غیر نفتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی می توان باعث رونق وضعیت اقتصادی ایران شود و در نهایت چشم انداز اقتصاد ایران را "پایدار" ارزیابی کرده است.

نهاد اعتبارسنجی "اطلاعات سرمایه" از سال 1985 میلادی تاسیس شده و با بیش از 400 بانک بین المللی در 37 کشور جهان همکاری دارد. دفتر این نهاد اعتبار سنجی در قبرس واقع شده و مراکز تحلیل داده های آن در هنگ کنگ و دهلی نو واقع شده اند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین