|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۶۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
گزارش های متفاوتی از برگزاری تظاهرات مخالفان دولت روسیه و شمار بازداشت شدگان که تا صدها نفر نیز اعلام شده، انتشار یافته است.
 گزارش های متفاوتی از برگزاری تظاهرات مخالفان دولت روسیه و شمار بازداشت شدگان که تا صدها نفر نیز اعلام شده، انتشار یافته است.

به گزارش ایرنا، رسانه های مخالف دولت روسیه از دستگیری صدها نفر در تظاهرات معترضان در مسکو پایتخت و سن پترزبورگ خبر دادند.

رادیو اکو مسکو از رسانه های مخالف دولت روسیه با اشاره به برگزاری تظاهرات معترضان در میدان پوشکین و خیابان تورسکوی به مناسبت روز استقلال این کشور گفت که اعتراضات به رغم هشدار شهرداری برای مقابله با ان برگزار شد و نیروهای امنیتی حدود 200 نفر را دستگیر کردند.

بنا به گزارش های انتشار یافته، تظاهرکنندگان که بیشتر جوانان 20 -25 ساله بودند ، شعارهایی همچون «روسیه باید آزاد شود» و «حاکم دزد» می دادند.

شبکه تلویزیونی ار.ب.کا روسیه نیز شمار دستگیر شدگان در میدان پوشکین و خیابان تورسکوی در مجاورت آن را حدود 400 نفر اعلام کرد.

این در حالی است که تظاهرات مخالفان دولت در خیابان ساخاروف بدون حادثه برگزار و بیش از 2000 نفر در آن شرکت کردند.

ایلیا یاشین از رهبران حزب راستگرای پارناس جزو بازداشت شدگان است و آلکسی ناوالنی وبلاگ نویس مخالف دولت نیز کنار خانه خود توسط نیروهای امنیتی به جرم تحریک مردم برای شرکت در تظاهرات غیرقانونی بازداشت شد.

در همین حال شبکه ار.ب.کا در گزارشی از سن پترزبورگ از دستگیری دست کم 120 نفر از مخالفان دولت در تظاهراتی در خیابان مرکزی این شهر خبر داد اما رادیو اکو مسکو شمار دستگیر شدگان را که به مراکز پلیس جلب شده اند، حدود 200 نفر اعلام کرد.

در زمان حاضر صدها مامور امنیتی در خیابان های محل برگزاری تظاهرات در مسکو سن پترزبورگ مستقر شده اند و رفت و آمد مردم را کنترل می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین