|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۶۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
در قانون همه مراحل به خوبی پیش‌بینی شده اما مهم این است در اجرا ضعف وجود دارد و افراد وظایفی را که قانون تعیین کرده انجام نمی‌دهند.
 پروانه مافی نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و نماینده مردم تهران

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تأکید کرد: شورای شهر چهارم از اینکه نتوانسته به وظیفه خود عمل کند باید به ملت پاسخگو باشد که چرا کار نظارتی خود را به خوبی انجام نداده است.

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا درباره پاسخگویی شهرداری در رابطه با گزارش مالی سال ۹۱ آن دستگاه که اخیراً توسط یکی از اعضای شورای شهر این موضوع مطرح شده گفت: طبق قانون نظارت بر کار شهرداری‌ها با شورای شهرها است و جزو وظایف اصلی آنها به شمار می‌رود اما اینکه شورای شهر چهارم نتوانسته به این وظیفه عمل کند خود نیز باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در ماه‌های باقیمانده از عمر شورای شهر چهارم باید به مردم پاسخ دهند که چرا از آغاز ورود به شوراها کار نظارتی خود را به خوبی انجام ندادند ه الان به اینجا رسیده است. اگر نمی‌توانند وزیر کشور باید ورود کند.

این عضو کمیسیون‌ شوراهای مجلس همچنین بیان کرد: بر اساس آنچه که در قانون پیش‌بینی شده وزارت کشور پیگیری‌ها را در اینگونه موارد انجام دهد و اگر این کار صورت نگیرد مجلس می‌تواند از وزیر درخواست پاسخ داده باشد که باید پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: در قانون همه مراحل به خوبی پیش‌بینی شده اما مهم این است در اجرا ضعف وجود دارد و افراد وظایفی را که قانون تعیین کرده انجام نمی‌دهند.

وی در پایان تأکید کرد: باید افرادی که مسئولیت داشته‌اند پاسخگو باشند و این معنایش این نیست که اگر مسئولیت خود را تحویل دادند دیگر ملزم به پاسخگویی نیستند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: گزارش حسابرسی تلفیقی صورت‌های مالی شهرداری تهران در سال ۹۱ فاجعه است.صورتحساب ۳۳ فقره حساب بانکی در اختیار حسابرس قرار نگرفته است. بخشی از املاک منطقه ۲۲ به ارزش ۴۴ میلیارد تومان به علت نامعلوم از دفاتر خارج شده است، از معاون شهردار خواست تا درباره این املاک و چرایی خروج آن از دفاتر پاسخگو باشد.

وی افزود: ۲۳۴ پرونده درآمد در مناطق ۲، ۳، ۷، ۱۱ و ۱۹ به مبلغ ۸۳۸ میلیارد تومان و قرارداد منطقه ۱۱ به مبلغ ۶۲ میلیارد تومان به حسابرس ارائه نشده است. همچنین ۴۶۵ میلیارد تومان مغایرت در درآمدهای مناطق ۱، ۲، ۱۲ و ۲۲ وجود دارد و اسناد هزینه ۶۹۰ میلیارد تومان در شهر آفتاب به موسسه ارائه نشده است، لازم است شهرداری به این موارد پاسخگو باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین