|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۱
کد خبر: ۱۶۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
مهاجمان بلافاصله خود را به طبقه دوم و چهارم ساختمان رساندند و در و دیوار را به گلوله بستند و چون دیوارهای داخلی راهرو دفاترنمایندگان از چوب و فیبر بود به همین خاطر بیشتر گلوله ها به داخل اتاق ها می خورد.
 ' نبی شکری کرم آبادی'شاهد حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی گفت: با چشمان خود تلاش عزیزان نیروهای امنیتی، حفاظت مجلس و امدادی را می دیدم که برای نجات دیگران، جان خود را به خطر می انداختند.

وی اظهار کرد: روز چهارشنبه 17 خرداد در دانشگاه پردیس چمران فرهنگیان ساعت 16 امتحان داشتم و چون صبح آن روز بیکار بودم برای ملاقات با نماینده دلفان و سلسله به مجلس شورای اسلامی رفتم.

شکری کرم آبادی افزود: ساعت هشت صبح آقای رستمیان نماینده دلفان و سلسله را جلوی در شماره یک مربوط ورودی نمایندگان به همراه 'صحبت آزادی'(مجروح حادثه دلفانی) دیدیم و با نماینده دلفان برای ملاقات هماهنگ کردم که پس از ورود به ساختمان در سالن انتظار ملاقات مردمی منتظر ماندم.

وی ادامه داد: حدود ساعت 10 صبح بود که صدای شلیک گلوله از بیرون در ورودی به گوش رسید، من به 'صحبت آزادی' گفتم صدای گلوله است؛ کمتر از 10 ثانیه مهاجمان به داخل حمله ور شدند و سالن را به رگبار بستند.

وی افزود: ما بلند شدیم که در جایی پناه بگیریم که بلافاصله تیر به پای دوستم خورد و به زمین خورد؛ دیدم که چند نفر با رگبار همه را به گلوله بسته اند.

شکری ادامه داد: شهیده هانیه اکبریانی هم در ردیف سوم ما بود که وی را به گلوله بستند و در این حال بنده خود را به ورودی ساختمان دفتر نمایندگان رساندم که مهاجمان هم به صورت پراکنده در حال آمدن به آن قسمت بودند؛ سراسیمه به دفتر نمایندگان اصفهان رفتم و 2 تن از دفترداران آن نمایندگان داخل اتاق بودند؛ گفتم درب را قفل کنید حمله شده اول فکر کردند شوخی می کنم اما قبول کردند که قضیه جدی است.

وی افزود: مهاجمان بلافاصله خود را به طبقه دوم و چهارم ساختمان رساندند و در و دیوار را به گلوله بستند و چون دیوارهای داخلی راهرو دفاترنمایندگان از چوب و فیبر بود به همین خاطر بیشتر گلوله ها به داخل اتاق ها می خورد.

شکری کرم آبادی گفت: من و 2 نفری که داخل اتاق بودیم برای اینکه گلوله به ما اصابت نکند 2 فایل را کنار 2 میز تحریر اداری که چوبی بودند گذاشتیم و در آن قسمت زیر میزها پناه گرفتیم.

وی افزود: مهاجمان هم در طول راهرو اتاق ها تمام در و دیوار را به رگبار می ‌بستند و حتی در طبقه چهارم انفجار هم انجام دادند.

وی بیان کرد: مدتی صدای گلوله نمی آمد و با تلفن ثابت دفتر نماینده اصفهان به خانواده خود اطلاع دادم و هر لحظه منتظر ورود مهاجمان به اتاق بودیم؛ نزدیک ساعت 13 نیروهای امنیتی از داخل خیابان بهارستان روبروی بیمارستان معیری نردبان را گذاشتد تا نیروهای یگان ویژه به داخل طبقه دوم وارد شوند.

وی اضافه کرد: دیوار یک اتاق که آخر راهرو بود را تخریب کردند و وارد ساختمان شدند و با در دست گرفتن اوضاع به همه ما دستور دادند که از راهی که پاکسازی کرده بودند خارج شویم که از میان راهرو با پوشش آنان داشتیم می‌ رفتیم.

شکری کرم آبادی تصریح کرد: در طول مسیر می بایست از راه پله ها به زیر زمین و نمازخانه مجلس می‌ رفتیم؛ نیروهای امنیتی به ما گفتند در هر شرایطی نباید برگردید که در موقع رفتن از طبقه، حدود چهار نارنجک انداختند.

وی افزود: پس از خروج همه و رسیدن به زیر زمین و نمازخانه همه ما و نمایندگان را از قسمت جنوبی مجلس که 10 دقیقه تا خیابان پشت مجلس راه بود برای خروج مشایعت کردند.
این شاهد حادثه تاکید کرد: من در آن لحظات اشهد خود را بر زبان جاری کرده بودم و نیروهای امنیتی و حفاظت مجلس تلاش گسترده ای انجام دادند و خوشبختانه توانستند با هلاکت آخرین داعشی کار را تمام کنند.

وی با قدردانی از فداکاری نیروهای امنیتی گفت: این عزیزان با فداکاری نگذاشتند داعشی ها به اهداف شوم خود در رسیدن به صحن علنی مجلس برسند.

 در جریان حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی سه شهروند دلفانی حضور داشتند که در این حادثه هانیه اکبریانی شهید و صحبت الله آزادی مورینه مجروح می شود و نبی شکری نیز آسیبی نمی بیند.

در عملیات های تروریستی 17 خرداد در مرقد امام(ره) و مجلس شورای اسلامی 17 تن شهید و 52 تن زخمی شدند که هر پنج تروریست به هلاکت رسیدند.

شهرستان دلفان با 150 هزارنفر جمعیت در شمال استان لرستان واقع شده است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین