|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
برخی‌ها پول‌های کلان و هنگفتی را به جیب زده‌اند
کد خبر: ۱۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
بسیاری از تعاونی ها به دلیل عدم نظارت و برنامه ریزی مشکلات مالی فراوانی را برای مردم به وجود آوردند و پول‌های گزافی را از آنها دریافت کرده‌اند ولی به هیچ کدام از تعهدات و وظایف خود عمل نکرده اند.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی از تهیه و تنظیم طرحی برای تحقیق و تفحص از مسکن مهر خبر داد و گفت: طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر در مراحل پایانی تهیه شدن است و در هفته آینده به صورت جدی در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

سید سعید زمانیان با انتقاد از نحوه واگذاری مسکن مهر به مردم، اظهار کرد: متاسفانه در استان چهارمحال و بختیاری بسیاری از تعاونی‌ها و پیمانکاران ساخت و ساز مسکن مهر نسبت به ساخت و تحویل به موقع مسکن به مردم بی‌توجهی می کنند و وظایف خود را به شکل مطلوب انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه مسکن مهر به محلی برای رانت خواری و منفعت طلبی افراد سودجو تبدیل شده است، ایجاد رانت‌های کلان، عدم پاسخگویی صحیح و شفاف به مردم و متقاضیان، واگذار نشدن به موقع مسکن، عدم تجهیز و دریافت هزینه‌های اضافی از مردم را از مشکلات و چالش‌های جدی در این حوزه دانست.

زمانیان از تهیه و تنظیم طرحی برای تحقیق و تفحص از مسکن مهر خبر داد و گفت: طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر در مراحل پایانی تهیه شدن است و در هفته آینده به صورت جدی در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر بسیاری از حقایق و لابی گری‌ها را افشا خواهد کرد افزود: ‌در سطح کلان کشور تعاونی‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده اند که باید هر چه سریع تر شناخته و با آنها برخورد شود.

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بسیاری از تعاونی ها به دلیل عدم نظارت و برنامه ریزی مشکلات مالی فراوانی را برای مردم به وجود آوردند و پول‌های گزافی را از آنها دریافت کرده‌اند ولی به هیچ کدام از تعهدات و وظایف خود عمل نکرده اند.

وی با اشاره به میلیاردر شدن یک شبه برخی افراد به واسطه رانت خواری‌ها در مسکن مهر، شکل گیری شهرام جزایری‌ها و بابک زنجانی‌ها را نتیجه این رانت خواری‌ها و دلال بازی‎ها دانست و گفت: متاسفانه نظارت ضعیف در دستگاه‌های نظارتی موجب بروز تخلفات اقتصادی در کشور می شود.

زمانیان با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در مسکن مهر اصولی و منطقی نبوده است، تصریح کرد: در اجرای این طرح حقوق مردم نادیده گرفته شده است و برخی‌ها از مسکن مهر برای خود پول‌های کلان و هنگفتی را به جیب زده‌اند که باید به شکل جدی بررسی و با آنان برخورد شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین