|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۶۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
این تحولات همزمان با آن صورت گرفت که نیروهای سوریه دموکرات پایگاه‌های جدیدی را در شرق و غرب شهر رقه تحت کنترل درآورده‌اند.
 رسانه‌ها اخباری مبنی بر مذاکرات میان هیاتی از "دیوان العشایر" وابسته به داعش در رقه با نیروهای سوریه دموکرات را منتشر کردند که هدف از این مذاکرات خروج امن داعش از رقه است تا در مقابل، رقه به کردها تحویل داده شود.

خبرگزاری آلمان از فعالان نقل کرد که هیاتی از دیوان العشایر وابسته به داعش جمعه شب از رقه خارج شده و به دیدار نیروهای سوریه دموکرات، نیروهای تحت حمایت آمریکا رفتند تا با آنها در مورد خروج امن داعش از رقه به سمت استان دیر الزور مذاکره کنند.

این در حالی است که ابراهیم الحسن، عضو شوای استانداری رقه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان این مساله هرگونه اطلاع از حضور هیاتی از دیوان العشایر در منطقه "عین عیسی" برای مذاکره را تکذیب کرده است.

در همین حال، روزنامه الشرق الاوسط نیز گزارش داد که مذاکراتی میان دیوان العشایر با حزب کرد اتحاد دموکرات در حومه تل ابیض برگزار شد تا این شهر به کردها تحویل داده شود و در مقابل، نیروهای داعش بتوانند به صورت امن رقه را ترک کنند.

این روزنامه از یک فعال سوری نقل کرد که هدف از این مذاکرات توقف حمله به رقه، پایتخت خودخوانده داعش است.

این منبع تصریح کرد که هیات عشایر این طرح را دارد که شهر به نیروهای سوریه دموکرات تحویل داده شود و در مقابل، نیروهای داعش به صورت امن به سمت حومه دمشق و به شهر دیر الزور بروند.

این تحولات همزمان با آن صورت گرفت که نیروهای سوریه دموکرات پایگاه‌های جدیدی را در شرق و غرب شهر رقه تحت کنترل درآورده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری اعماق که وابسته به داعش است، گزارش داده نیروهای داعش بر جنگ تا پایان کار جهت دفاع از پایتخت خودخوانده خود در سوریه اصرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین