|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
دولت هنوز نتوانسته ارتباط رسانه‌اي مناسبي با مردم ايجاد كند و در اين غيبت، رسانه‌هاي مخالف سوءاستفاده مي‌كنند و با هجمه بيشتر به دولت سعي دارند دولت را در موضع ضعف قرار دهند.
رسانه‌هاي اصولگرا بويژه جبهه پايداري با توجه به امكانات رسانه‌اي زيادي كه دارند در اين چند ماه به ‌شدت عليه دولت موضع‌گيري كرده‌اند و عملكرد آنها نه تنها در راستاي همكاري با دولت نيست بلكه در راستاي زير سوال بردن اقدامات دولت قدم برمي‌دارند. دولت در مجموع در برابر انبوه این هجمه‌ها ابزار مناسبي ندارد و به شكلي در برابر اين هجوم دست خالی مانده است. درست است كه ماهيت اين رسانه‌ها امروز براي مردم ايران مشخص شده و اقدامات درست دولت از ديد مردم پنهان نمي‌ماند اما از تاثير رسانه‌ها نبايد غفلت كرد.


حتي اگر تبليغات رسانه‌هاي خاص عليه اقدامات دولت برای 10درصد مردم موثر باشد، ارزش كارهاي دولت زير سوال خواهد رفت. متاسفانه در اين رسانه‌ها بهترين كارهاي دولت طوري جلوه داده مي‌شود كه از سوي افرادي كه آگاهي سياسي بالايي ندارند و تحت تاثير رسانه‌هاي خاص هستند تهديد، برداشت مي‌شود.


به عنوان نمونه به برخورد این رسانه‌ها با بحث هسته‌اي نگاه كنيد. در همين مدت كوتاه دولت دستاورد جالب توجهي در عرصه ديپلماسي داشت و ضمن دور كردن تهدیدها از سر كشور، درآمدهاي ارزي را افزايش داد و در نتيجه آن تحريم‌هايي كه عليه ايران اعمال شده بود كمرنگ شده‌اند اما رسانه‌هاي جناحي طوري برخورد كردند كه گويي اين توافق يك شكست و اقدام نامفيد بوده است. دولت باید مواظب باشد كه افراد تحت‌تاثير القائات رسانه‌ها و افرادي كه دانش كمی دارند كم‌كم دلسرد خواهند شد.


بنابراین بايد براي مقابله با اين هجمه رسانه‌اي، پايگاه رسانه‌اي خود را تقويت كند اما امروز شاهد آن هستيم كه حتي روزنامه ايران و خبرگزاري جمهوري اسلامي هم به خوبي كار نمي‌كنند و نمي‌توانند حلقه واسط خوبي بين مردم و دولت باشند و دولت در عرصه رسانه مظلوم واقع شده است. برخلاف دولت گذشته كه تبليغات زیاد داشت امروز اين دولت از حداقل امكانات براي معرفي برنامه‌هاي خود محروم است. رسانه‌هايي كه در اختيار دولت است باید با استفاده از افراد تاثيرگذار شرايط را به سود دولت تغيير دهند. فرهيختگان نبايد در قبال هجمه به دولت كوتاهي كنند. به گمان من در اين شرايط دفاع از دولت وظيفه ملي است. در اين شرايط بايد صاحبان قلم دست به كار شوند و قاطعانه در برابر هجمه‌ها به وظيفه ملي خود عمل نمایند.


داریوش قنبری
نماینده سابق مجلس


منبع:روزنامه آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین