|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
در صورت تحقق برنامه های تولید گاز محقق می شود
کد خبر: ۱۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بر اساس قول وزیر نفت در صورت تحقق برنامه های تولید گاز در سال ٩٣ از کارکنان صنعت نفت قدردانی ویژه می شود.

رکن الدین جوادی با بیان این که این قول را از بیژن زنگنه، وزیر نفت گرفته ایم که راهکار جبران زحمتهای کارکنان صنعت نفت برای تحقق برنامه های ابلاغ شده تولید گاز در سال ٩٣ دیده شود، گفت:  بر اساس قول وزیر نفت در صورت تحقق برنامه های تولید گاز در سال ٩٣ از کارکنان صنعت نفت قدردانی و در صورت تولید فراتر از برنامه از آنها به صورت ویژه قدردانی می شود.

به گفته وی در جلسه های آینده شورای معاونان وزارت نفت برای چگونگی عملیاتی کردن این قول تصمیم گیری می شود.

وی افزود: برنامه امسال تولید گاز کشور نسبت به پارسال متفاوت است، کارکنان صنعت نفت باید با عملکرد خوب خود ثابت کنند این برنامه متفاوت نه تنها قابل اجراست، بلکه قابل بهبود نیز هست.

معاون وزیر نفت با تاکید بر این که با تولید حداکثری گاز از مخازن (در تمام فصلهای سال) مصرف سوخت مایع در کشور کاهش می یابد، تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب و صرف کمترین زمان ممکن برای تعمیرات اساسی این امر محقق می شود. 

جوادی از افزایش تولید ٨٠ تا ١٠٠ میلیون مترمکعبی تولید گاز در سال جاری خبر داد و گفت: در صورت تحقق این امر بیش از ٥٠ درصد مشکلات صنعت نفت در زمینه کمبود گاز در کشور برطرف خواهد شد.

بر پایه این گزارش، وزیر نفت پیش از این با تاکید بر تمرکز صنعت نفت بر توسعه میدانهای مشترک غرب کارون گفته بود: معتقدم در سال ١٣٩٦ می توانیم ظرفیت تولید نفت خام و میعانات گازی را به ٥,٧ میلیون بشکه در روز (٤.٧ میلیون بشکه نفت خام و یک میلیون میعانات) افزایش دهیم و ظرفیت تولید گاز را نیز به یکهزار میلیون متر مکعب در روز برسانیم.

زنگنه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش صادرات و فروش خارجی گفت: افق در نظر گرفته شده برای صادرات گاز تا سال ١٤٠٠، ٨٠ میلیارد متر مکعب به کشورهای ترکیه، اروپا، عراق، پاکستان، جنوب خلیج فارس است و ظرفیت پالایشی نیز در افق ١٤٠٠ به سه میلیون بشکه خواهد رسید.

منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین