|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۶۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
قرارداد امروز در راستای افزایش سودآوری صندوق های بازنشستگی به نفع بازنشستگان کشور است. طبق مذاکرات انجام شده قرار براین است که 95 درصد تامین مالی این قرارداد توسط بوئینگ فاینانس شود.
  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز قرارداد خرید 30 فرورند بوئینگ قطعی شده و در صورت ادامه همکاری ها قرارداد خرید 30 فروند دیگر تمدید می‌شود گفت: 5 درصد ارزش قرارداد را شرکت آسمان می‌پردازد و 95 درصد دیگر را بوئینگ فاینانس می‌کند.

 علی ربیعی در مراسم امضای قرارداد خرید 60 فروند هواپیمای بوئینگ اظهار داشت: قرارداد امروز در راستای افزایش سودآوری صندوق های بازنشستگی به نفع بازنشستگان کشور است. طبق مذاکرات انجام شده قرار براین است که 95 درصد تامین مالی این قرارداد توسط بوئینگ فاینانس شود.

وی ادامه داد: پنج درصد ارزش این قرارداد را شرکت آسمان می‌پردازد و 95 درصد دیگر فاینانس خواهد شد و خود شرکت بوئینگ پشتیبان و حامی این قرارداد است. وضعیت شرکت هواپیمایی آسمان روز به روز در حال بهبود است در حالی که در سال 92 این شرکت 8 هواپیمای عملیاتی داشت امروز تعداد هواپیماهای عملیاتی این شرکت به 21 فروند رسیده است.  

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: طبق گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده شرکت آسمان از شرکت‌هایی بوده که بیشترین تعداد پرواز را داشته و سیاست ما در هواپیمایی آسمان بر این است که انضباط این شرکت در انجام پروازها افزایش یابد و پروازها با خدمات بالاتری انجام شود.

ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر 4 میلیارد دلار از محل فروش بلیت به مسافران ایرانی نصیب شرکت‌های خارجی می‌شود گفت: قطعاً باید سهم شرکت‌‌های هواپیمای ایرانی از این بازار منطقه‌ای و جهانی افزایش یابد و قطعاً با تغییرات بنیادین تلاش داریم درآمدمان را در منطقه افزایش دهیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: سیاست‌های ما این است که از خروج این ارز از کشورمان که نصیب ایرلاین‌های خارجی می شود جلوگیری کنیم و حداقل دو سوم نیازهای مسافران ایرانی که امروز از شرکت‌های هواپیمایی خارجی تامین می‌شود را خودمان تامین کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ورود هر یک از این هواپیماها اشتغالزایی به همراه دارد و باعث کاهش بیکاری در کشور می‌شود.

وی در خصوص جزئیات قرارداد با بودینگ اظهار داشت: امروز قرارداد خرید 30 فروند هواپیمای 737 بوئینگ به امضا می‌رسد و خرید این تعداد هواپیما قطعی است. در صورت ادامه همکاری های خرید 30 فروند دیگر تمدید می شود.

ربیعی تاکید کرد: 5 درصد هزینه قرارداد را شرکت آسمان به عنوان پیش‌پرداخت می‌پردازد و 95 درصد دیگر از طریق فاینانس تامین می‌شود که فاینانس آن را شرکت بوئینگ برعهده گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با امضای این قرارداد در عین حال بر دارایی‌های بازنشستگان اضافه می‌کنیم. ناوگان هوایی کشورمان را هم به نحو شایسته‌ای نوسازی خواهیم کرد که بتوانیم ازاین طریق سهم خود را از منطقه بازپس بگیریم.

وی درباره استراتژی‌های این نهاد در حوزه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های حمل و نقل اظهار داشت: استراتژی ما این است که صندوق‌های بازنشستگی در حوزه حمل و نقل باقی بمانند. در حال حاضر موفق شدیم در حوزه کشتی‌رانی قرارداد ساخت 10 فروند کشتی را به امضا برسانیم که ساخت این کشتی‌ها به صورت ترکیبی از شرکت‌های ایرانی و خارجی انجام می‌شود. همچنین سه فروند کشتی نفتکش، حمل گاز اضافه شده است. برای تکمیل حلقه زنجیره حمل و نقل در حوزه ریلی هم اقدامات قابل توجهی انجام شده از جمله نوسازی ناوگان رجاء و ورود قطارهای جدید که این سفارشات ریلی منجر به احیای شرکت‌های ریلی نیمه‌تعطیل شده است.

ربیعی تاکید کرد: تمام این اقدامات در حوزه حمل و نقل در کنار افزایش ساخت هتل‌ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: صندوق کشوری با دارایی 10.2 میلیارد دلار قابلیت خوبی برای حمایت از شرکت هواپیمایی آسمان دارد و به طور قطع ما از شرکت هواپیمایی آسمان برای ارتقاء جایگاهش در منطقه و جهان به نفع بازنشستگان کشور حمایت می‌کنیم.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین