|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۶۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
دل‌داده و جان‌داده انقلاب این عناصر ایثارگر هستند و این درست نیست افرادی که مدعی مدیریت این نظام هستند به صرف اینکه فقط قدرت را به دست بگیرند و رقیب را کنار بزنند، از جلادهای سال 60 دفاع کنند.
 امام جمعه مشهد با بیان اینکه جنایات امروز داعش سایه‌ای از جنایات منافین در دهه60 است، گفت: این ترقه بازی که دو روز پیش در تهران راه انداختند یک حرکت کور بود که یک عده بیگناه کشته شدند و حتی نتوانستند یک دانه درشت از بین ببرند و یک نشانی از خودشان بگذارند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به صلح امام حسن(ع) با معاویه، اظهار کرد: امروز عده‌ای مسئله صلح امام حسن(ع) با معاویه را بهانه کرده‌اند، می‌گویند امام حسن(ع) با مقام امامت و رشادت و پسر امام علی(ع) با آن عظمت، هنگامی که زورش به معاویه نرسید ول کرد و کنار کشید و ما هم امروز زورمان به آمریکا نمی‌رسد ولش کنیم.

وی ادامه داد: امام حسن(ع) به دلیل اینکه زورش نرسید با معاویه صلح نکرد، بلکه امام حسن مجتبی(ع) خواستند یک جریان انقلابی اسلام را در مقابل یک جریان قدرت‌یاب اموی حفظ کنند و این جریان باقی بماند تا جریان قدرت‌یاب اموی بر همه سرنوشت اسلام مسلط نشود.

علم‌الهدی با بیان اینکه صلح امام حسن(ع) به‌دلیل حفظ جریان بود، تصریح کرد: در آن  روز دو جریان بود یکی جریان پیغمبر و جریان انقلابی اسلام که نظر به شئون مکتبی دین و قرآن داشتند و باید جریان مکتبی و فکری و عملیاتی قرآن و اسلام جهانی شود و در مقابل این‌ها هم یک عده قدرت‌یاب بودند که می‌گفتند قرآن و وحی همه بهانه است و قدرت اصل است و باید قدرت را بگیریم.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه گرفتار چنین محزونی هستیم، خاطرنشان کرد: یک عده جریان‌های سیاسی قدرت‌یاب‌اند و آن‌روزی که پای به قدرت رسیدن می‌شود وارد رقابت جنگ و رسیدن به قدرت می‌شوند و برای اینکه قدرت را به دست آورده و رقیب را کنار بزنند همه هستی نظام و انقلاب را به حراج می‌گذارند.

امام جمعه مشهد گفت: این جریان در عرصه قدرت‌یابی از ناپاک‌ترین جریان‌هایی که در تاریخ این کشور به وجود آمده که جریان منافقین هستند دفاع می‌کنند،  برای اینکه یک اردوکشی از بی‌دین‌ها درست کنند و بیایند دنبال سرشان و قدرت را به دست بگیرند، تا جایی که فریاد مقام معظم رهبری بلند می‌شود و در مراسم سالگرد امام(ره) فرمودند «جای شهید و جلاد را عوض نکنید»، یعنی شما که مدعی مدیریت نظام هستید باید مدافع شهید و خط شهادت باشید، شما آمدید و مدافع جلاد شدید؟

علم‌الهدی با بیان اینکه جنایات منافقین در این کشور بی‌سابقه است، گفت: منافقین داعشی‌های دهه 60 بودند و این جنایاتی که امروز شما در داعش می‌بینید سایه‌ای از جنایات منافقین است.  17 هزار آدم را در مملکت از رئیس‌جمهور و شخص دوم کشور گرفته تا 1200 کارگر را کشتند، این‌ها این همه جنایت کردند و 17 هزار نفر را ترور کردند و یک نمونه ترورشان جانبازی مقام معظم رهبری است؛ بعد از این‌ها دفاع می‌کنید؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه داعش با این همه جنایت سایه‌ای از این منافقین است، بیان کرد: این‌ها چیزی نیستند و این ترقه بازی که دو روز گذشته در تهران راه انداختند یک حرکت کور بود که یک عده بیگناه کشته شدند و حتی نتوانستند یک دانه درشت از بین ببرند و یک نشانی از خودشان بگذارند. منتهی در این حرکت بی‌ارزشِ نظامیِ بسیار سبک‌سرانهِ کوری که بعد از مدت‌ها نفوذ توانستند انجام دهند مردم، ایثارگران و جریان حزب‌الله برگ برنده و مدال به دست گرفت و مدالش این بود که 30 سال قبل در یک خانواده یک عزیزی به نام «رضا تیموری» در عملیات مرصاد و در مقابل تجاوز منافقین به شهادت رسید و بعد از 30 سال برادرش مقابل داعشی‌ها مقاومت کرد و نگذاشت آن‌ها به ساختمان مجلس راه پیدا کنند، 10 گلوله خورد اما مقاومت کرد و این بر دشمن ما ثابت کرد، این مردم همان مردم‌اند.

علم‌الهدی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در تمام آرامش و امنیت جلسه خودش را ادامه داد و آنان حتی کوچک‌ترین نقصی به جلسه مجلس نتوانستند وارد کنند و مثل چهار تا سگ در یک اتاق گیر می‌کنند و همشان هلاک می‌شوند. این ثابت کرد نیروی ایثارگر امروز ما همچنان می‌ایستد که شهید 30 سال قبل در مقابل منافقین همان‌طور ایستاد.

وی با بیان اینکه این نظام بر اینگونه مردم حکومت می‌کند، تصریح کرد: دل‌داده و جان‌داده انقلاب این عناصر ایثارگر هستند و این درست نیست افرادی که مدعی مدیریت این نظام هستند به صرف اینکه فقط قدرت را به دست بگیرند و رقیب را کنار بزنند، از جلادهای سال 60 دفاع کنند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این درست نیست که با وجود این مردم که اینگونه مردانه ایستاده‌اند شما بیاید مدافع منافقینی شوید که نجس‌العین‌تر و ناپاک‌تر از آن‌ها در هیچ جریان سیاسی در هیچ دوره‌ای به وجود نیامده و روی جنایت گران و جلادان پهلوی را سفید کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین