|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۶۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به مشکلات آتش نشانان برای رسیدن به محل حادثه از شهروندان خواست از پارک خودروهای خود در معابر باریک خودداری کرده و در زمان بروز حوادث راه را برای خودروهای آتش نشانی بازکنند.
 مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان پس از دو و نیم ساعت تلاش مستمر آتش سوزی یک مجتمع مسکونی را مهار و 20 نفر از افراد گرفتار در دود و آتش را خارج کردند.

 محمدرضا بیاناتی  در این باره گفت: ساعت21 و 23 دقیقه پنجشنبه 18 خرداد سامانه 125 همدان گزارشی از وقوع انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی دریافت کرد.

وی افزود: با دریافت این گزارش بلافاصله دو گروه عملیاتی از ایستگاه مرکزی و یک گروه از ایستگاه شماره 18 به نشانی اعلام شده در خیابان تختی اعزام شدند.

بیاناتی تصریح کرد: آتش نشانان اعزام شده با وجود ترافیک معابر اصلی و پارک چند خودرو در مسیرهای منتهی به محل حادثه در زمانی کمتر از 5 دقیقه به محل حادثه رسیده بودند و با مشاهده شعله های آتش که در حجم وسیعی از پنجره یکی از واحدها خارج می شد بلافاصله با تقسیم شدن به دو گروه عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را آغاز کردند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت نجات جان افراد، یک گروه از آتش نشانان ضمن درخواست نیروی کمکی از ستاد فرماندهی اقدام به عملیات جستجو و نجات مصدومان و محبوسان از واحدهای مختلف ساختمان حادثه دیده کرده و همزمان گروه دیگر از آتش نشانان اقدام به اطفاء حریق کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان تصریح کرد: با رسیدن گروه های کمکی از ایستگاه های 12،15 و 19 عملیات با سرعت بیشتری پیگیری شد و آتش نشانان ضمن تلاش برای تخلیه دود غلیظی که تمام ساختمان را دربر گرفته بود اقدام به انتقال افراد محبوس شده به خارج از ساختمان کردند.

وی اضافه کرد: آتش نشانان با تلاش مستمر و خستگی ناپذیر 20 نفر از ساکنان ساختمان را که به علت دودگرفتگی درون واحدها محبوس شده بودند به خارج از محل حادثه منتقل کرده و در اختیار عوامل فوریت های پزشکی قرار دادند.

بیاناتی تصریح کرد: در این عملیات که به مدت دو ساعت و 32 دقیقه به طول انجامید 25 آتش نشان در قالب هفت گروه عملیاتی مشارکت داشتند که سه نفر از آنان به علت دود گرفتگی و یک نفر به علت سوختگی دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه علت یابی دقیق(مرحله دوم) بروز حادثه توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است گفت: بررسی های اولیه حاکی از آن است که آتش سوزی از واحد 5 ساختمان آغاز و دود و حرارت آن به سایر قسمتها سرایت کرده است.

بیاناتی اظهار کرد : وضعیت نهایی مصدومان و افراد فوت شده از طریق مرکز فوریت های پزشکی، سازمان پزشکی قانونی و سایر دستگاه های ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به مشکلات آتش نشانان برای رسیدن به محل حادثه از شهروندان خواست از پارک خودروهای خود در معابر باریک خودداری کرده و در زمان بروز حوادث راه را برای خودروهای آتش نشانی بازکنند.

وی از رسانه ها و فعالان فضای مجازی نیز درخواست کرد  با توجه به گستردگی ابعاد حادثه از انتشاراخبار تایید نشده توسط دستگاه های ذیصلاح خودداری کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین