کد خبر: ۱۶۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
جریان‌هایی مثل داعش با نام الله اکبر و شعارهای اسلامی می آیند اما همچون کپسولی هستند که روپوش زیبا دارند. مانند همان‌هایی که برای کشتن امام حسین (ع) با تکبیر الله اکبر به میدان جنگ آمدند.
  آیت‌الله صدیقی ضمن محکومیت حوادث تروریستی روز چهارشنبه در مجلس و حرم امام (ره) گفت:‌ در این حادثه باید از متانت و روح مقاومت ملت و نمایندگان مجلس که لحظه‌ای کار خود را متوقف نکردند و همچنین از جان‌فشانی‌های نیروی انتظامی و سربازان گمنام و همچنین برادران سپاه تشکر کرد که توانستند حادثه حرم را به فضل الهی در نطفه خفه کنند و حادثه مجلس را با هزینه بسیار کم خاتمه دهند که همه اینها نشان از علوی بودن، عاشورایی و حسینی بودن نظام دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: حادثه‌ای که در حرم اتفاق افتاد خیلی زود با تلاش‌های نیروهای امنیتی، حفاظتی و سپاه برچیده شد اما در مجلس به خاطر حضور جمعیت، نیروهای حفاظتی و امنیتی سپاه با دقت بیشتر کار خود را دنبال کردند و در نهایت تعدادی از عزیزان ما به لقاء‌الله پیوستند.

وی افزود:‌ شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه در ماه رمضان مهمان خدا بودند و مظلوم کشته شدند که مظلومیت شان باعث تزریق هوشیاری برای ملت و منشا تقرب برای خودشان خواهد بود.

صدیقی با اشاره به اینکه دادن قربانی برای ملت ما عادت شده است ، توضیح داد:‌ شهادت ارث اولیاء است و مردم با این تحفه ارزشی انس دارند و با این خون ها به خداوند تقرب می جویند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حوادث تروریستی از ساخته های دنیای استکبار است افزود:‌ همانطور که امام فرمودند،‌ بنیان رژیم آمریکا بالذات بر شرارت و قتل و غارت است و بعد از خود نیز غده سرطانی اسرائیل را به عنوان کانون ترور در منطقه کاشته است و تروریسم دولتی را دامن زده است که یکی از ماموریت‌هایش همین ترورها است.

صدیقی ادامه داد: بعد از حکومت عقلانی و عرفانی امام مجتهد ، عارف و حکیم و تحقق انقلاب اسلامی با روحیه جهادی ایجاد شده در جوانان و ملت شاهد پیروزی اعتقاد و مکتب بر بی دینی بودیم  که در ادامه آن دنیای کفر تلاش می‌کند تا از طریق سلفی‌ها، القاعده،‌ طالبان و داعش با آن مبارزه کند.

وی افزود:‌ جریان‌هایی مثل داعش با نام الله اکبر و شعارهای اسلامی می آیند اما همچون کپسولی هستند که روپوش زیبا دارند. مانند همان‌هایی که برای کشتن امام حسین (ع) با تکبیر الله اکبر به میدان جنگ آمدند. شاهدیم که امروز هم جریان دست‌ساز انگلیس تحت عنوان گروه‌هایی با اسم های مختلف باعث کشته شدن کودکان و مردان و زنان می‌شود.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه در سال 60 ملت ایران فجایع عظیمی را پشت سر گذاشته و خون‌های بسیاری داده است، خاطرنشان کرد: این انقلاب چنان عظمت و ظرفیتی دارد که ملت آن تمامی داغ‌ها و مشکلات را حذف کرده و چرخ انقلابش حتی یک روز راکد نشده است. پس امروز که به تعبیر مقام معظم رهبری ترقه بازی ای بوده است مردم با این ترقه نمی ترسند و سابقه وحشت هم ندارند.

وی ادامه داد: اما عده ای گویا دهه 60 را نشناختند و این جلادهای خون آشام کودک کش را جلاد نمی‌دانند اما اعمال قانون و پیاده کردن اراده یک ولی فقیه دارای مبنا را مورد خدشه قرار می‌دهند و جای تاسف است که بعضی ها که خودشان در این جریانات بوده اند گویا از گذشته‌های  خود پشیمان شده اند و باید از آنها پرسید مگر هویت‌تان تغییر کرده است و مگر ملت و شهدای‌تان را از خود جدا می‌دانید؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: حوادث اخیر ادامه اتفاقات دهه شصت است که در آن دوران سخت توانستیم از همه فجایع عبور کنیم و آتش ها را خاموش کنیم و امروز که از اقتدار بیشتر برخوردار هستیم این قضایا هیچ ضربه‌ای به ما وارد نمی کند و ما همچنان ایستاده ایم و هرگز از مقابله با استکبار جهانی و آمریکا عقب نشینی نخواهیم کرد.

صدیقی در ادامه به سالروز 14 و 15 خرداد ماه و رحلت حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت : این روزها برای ملت ما روز عزا است و یاد شهیدان پانزدهم خرداد ماه و بزرگترین بت شکن دوران را گرامی می داریم.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام (ره) اشاره کرد و گفت:‌ این طور نبود که امام (ره) شاه را بیرون کند و یک معمم را به جای او بنشاند بلکه ماموریت امام (ره) ماموریتی الهی بود و می خواستند زمینه را برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) آماده کردند. لذا یک کشور وابسته و تحقیر شده را با روح اسلام مقاوم و بت شکن و شجاع احیا کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شعارهای انقلاب اسلامی گفت:‌ شعار آزادی، استقلال ، نه شرقی نه غربی جمهوریت و عدالت اجتماعی و مردم سالاری همگی شعارهای انقلابی هستند و امام (ره) این انقلاب را برای نجات بشریت نقطه آغازی می دانستند و شعارهای حداکثری و ریشه دار را مطرح کردند. یعنی انقلاب امام (ره) انقلاب مستضعفین و انقلابی جهانی بود و رای میلیاردها بشر را به خود متوجه کرد.

وی در ادامه به انتخابات اردیبهشت ماه 96 اشاره کرد و آن را نقطه عطفی برای عزت و آبرو و اقتدار کشور دانست و گفت:‌ رای مردم رای به نظام ولایی بود پس همه جمعیت عظیمی که تلاش کردند و رای دادند اما فرد مورد نظرشان رای نیاورد و آنهایی که فرد مورد نظرشان رای آورد لشکر انقلاب بودند و حضورشان به معنای پذیرش صد در صدی نظام بود که این حضور باعث پیشگیری از بسیاری از خطرات در صحنه‌های بین‌الملل شد.

وی تاکید کرد: آنهایی که رای نیاوردند به خوبی ظرفیت نشان دادند و آن را برای خود شکست تلقی نکردند بلکه حضورشان صحنه را گرم کرد و در ادامه لازم است آنهایی که رای آوردند ظرفیت داشته باشند و کسی را تحقیر نکنند و این رای ها را به شخص ندانند چرا که این آرا به حقانیت خون شهیدان و نظام مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، به هشدار قانون در مورد ارتداد سیاسی اشاره کرد و گفت:‌ قرآن هشدار می‌دهد که خط را تغییر ندهید. انقلاب را منحرف نکنید و اسلام را در متن قرار دهید.

وی با تاکید بر اینکه اسلامیت جمهوریت ما به ولایت است، گفت:‌این انقلاب و خون شهدا برای پیاده شدن اسلام است و من به عنوان یک طلبه ناچیز که عضو هیچ تشکل سیاسی نیستم و رنگ سیاسی ندارم و تنها روضه خوان عادی در این کشور هستم و حرف هایم از جایگاه حزبی نیست و ترس و طمعی ندارم خطاب به رئیس‌جمهور و همه کسانی که سکان مملکت را به امانت در دست دارند می گویم اگر قدرت می خواهید با ولایت مداری ، فاصله گرفتن از اشرافیت و هوای مردم را داشتن آن را دنبال کنید.

وی با تاکید بر اینکه استقلال به قیمت گرانی به دست ما آمده است ، خاطر نشان کرد: یکی از جاذبه های انقلاب ما که جوانان دنیا را تحت تاثیر قرار داده است بیرون آمدن از چنبره سلطه آمریکا است و در عربستان سعودی و سایر کشورها نیز خواهید دید که جوانان پیروی امام (ره) هستند و دنیای غیرمسلمان هم حزب الله را الگو قرار می‌دهد. پس بیایید بس کنیم و حرف هایمان در چارچوب ها و قالب های شرعی باشد. به هیچ متلک نگوییم و گروهی را تحقیر نکنیم.

صدیقی تاکید کرد : مقابل پرچم دار و صاحب ولایت و منشا مشروعیت خود حرفی نزنیم و طوری نشود که دشمن بگوید در این نظام افرادی در سنگر نظام نشسته اند ولی نقش اپوزیسیون را ایفا می‌کنند که این چنین رفتاری زیبنده هیچ کسی نیست تا چه برسد به کسی که در لباس روحانیت است و باید الگوی اخلاقی جامعه باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری و نائب امام زمان (عج) نکته ای را مطرح می‌کند همه روسای قوا باید حریم نگه دارند و در جریان 2030 که آقا به دانشجویان فرمودند گیرم خلاف شرعی نباشد اما این جریان در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که در بیرون از مرزها توسط بیگانگان برای آموزش و پرورش ما برنامه ریزی شود ، از سران قوا انتظار داریم از امام جلو نیفتند و حرمت نظام و ولایت را حفظ کنند  چرا که رمز وحدت ما ولایت است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه با بیان اینکه روزه برای خودسازی و تمرین اخلاص است ، تصریح کرد: حقیقت روزه مسیر باطنی و بدون تظاهر است اما منافقین باطن و ظاهرشان 180 درجه تفاوت می‌کند و در حالیکه ظاهر عملشان عبادی و برای خدمت است نیت شان غیرخدا است.

وی با تاکید بر اینکه بر همه مسائل و از جمله مسائل سیاسی انسانی که به خدا توکل ندارد، آرام نیست و از نگرانی رو به سازش می آورد و از تهدید  می ترسد که همه اینها رگه هایی از شرک و سهیم دانستن غیرخدا در کارهایمان است.

صدیقی تصریح کرد: دین اسلام دین توحید و گسستن از غیر خدا و پیوستن به حق تعالی است و انسانی که خدا را عبادت می‌کند فقط از خدا کمک می گیرد یعنی به کسی پناه می برد که تدبیر و مدیریت به دست او است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین