|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۶۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
جامعه قرآنی کشور در داغ فراق چنین دلباخته قرآنی در حزن و اندوه است و هرگز خدمات خالصانه و سوابق ارزشمند او در عرصه قرآنی را فراموش نخواهد کرد.
 رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی إسراء، در پیامی شهادت حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی (مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا) در حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران را تسلیت گفت.

 متن کامل پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی آملی به شرح زیر است:

«انا لله وانا الیه راجعون

روح قرآنی و جان سبحانی حجة‌الاسلام سید مهدی تقوی در ماه نزول قرآن صاعد شد و با اجابت دعای.. ( اللهمّ و قتلًا فی سبیلک فوفّق لنا) از سوی پروردگارش آسمانی گشت.

عالم فاضل و روحانی وارسته که اُنس با قرآن او را شیفته معارف توحیدی ساخته بود تلاش وافر داشت تا جلوه های قرآنی و أحکام و حکم وحیانی آنرا در متن جامعه بگستراند و عطر دل انگیز آیات الهی را در بین آحاد جامعه خصوصاً جوانان و به ویژه دانشجویان بیفشاند.

او نخستین تجربه های قرآنی خویش را در درس تفسیر حضرت آیة الله جوادی آملی (دامت برکاته) در حوزه علمیّه قم کسب نموده و جان تشنه و روح شعله ور شده خویش را از دست ساقی کوثر قرآنی سیراب ساخت.

او ممتاز و متمایز از دیگران ضمن کسب معرفت به فزونی ارادت پرداخت و با شوق زائد و ذوق رائد خویش آن معرفت قرآنی را در دل شکوفا نمود، وی همچنین بر اساس عقلانیت وحیانی و به دور از افراط نظری و تفریط عملی بر درخت ایمان خویش شکوفه اخلاق و تقوا نشانید و در امتداد آن ثمرات علمی و آثار عملی را در فضاهای گوناگون اجتماعی منتشر می ساخت.

زمینه آشنائی و ارادت اینجانب به آن صدیق صفا و رفیق وفا در طرح ملّی ملکوت پایه ریزی گشت، او که با اندیشه صائب قرآنی و اجرای روح انگیز آن در فضای گسترده جامعه شناخت کامل داشت با ابتکار عمل خویش زمام یک طرح قرآنی را بر اساس اندیشه های وحیانی استاد خویش حضرت آیة الله جوادی آملی ( مدظله العالی) بنیان نهاد و با حضور علمی و پذیرش مسئولیت دبیری طرح مطالعات منظومه ای علوم اسلامی در تهران و مراکز استانی حضور می یافت و پیرامون ترویج اندیشه قرآنی اهتمام می ورزید.

پژوهشگران عرصه قرآنی و مروّجان معارف وحیانی چهره اخلاقی، متواضع و متصلّب جناب حجة الإسلام سید مهدی تقوی ( رحمه الله) را شناخته و وی را به عنوان اسوه تلاشگران عرصه ترویج فرهنگ قرآنی معرفی می نمایند .

جامعه قرآنی کشور در داغ فراق چنین دلباخته قرآنی در حزن و اندوه است و هرگز خدمات خالصانه و سوابق ارزشمند او در عرصه قرآنی را فراموش نخواهد کرد.

بنیاد بین المللی علوم وحیانی إسراء و طرح ملّی ملکوت ضمن تسلیت به عموم همسنگران قرآنی، خصوصاً بازماندگان آن به پرواز در آمدهء در بوستان قرآنی، برای آن سالک مسلک قرآن و راهی منهج عترت (علیهم السلام) از درگاه الهی مطالبه أجر و پاداش داشته و بر خود فرض و لازم می داند نام و چهره این روحانی فاضل و گرامی را برای همیشه در فهرست پژوهشگران و مروّجان فرهنگ قرآنی خویش ثبت نموده و افتخار مصاحبت با این روحانی فاضل و شهید ماه قرآن را در تمامی برنامه های ترویجی قرآنی خود داشته باشد.»



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین