|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۶۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
«صحنه سیاسی عوض شده است. سیاست دیگر به جعبه‌ای که قبلا در آن محبوس بود برنمی‌گردد. اتفاقی که رخ داده این است که مردم گفته‌اند، سیاست‌های ریاضتی دیگر کافی است.»
 جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر بریتانیا خواستار استعفای ترزا می، نخست‌وزیر شد.

به نقل از گاردین، جرمی کوربین با بیان اینکه چهره سیاسی بریتانیا تغییر کرده از ترزا می خواست تا بعد از آنکه این انتخابات زودهنگام پیشنهادی وی، در فاصله 11 روز مانده به آغاز مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا، کشور را با یک پارلمان بلاتکلیف مواجه کرده، از سمت خود استعفا دهد.

رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت: «صحنه سیاسی عوض شده است. سیاست دیگر به جعبه‌ای که قبلا در آن محبوس بود برنمی‌گردد. اتفاقی که رخ داده این است که مردم گفته‌اند، سیاست‌های ریاضتی دیگر کافی است.»

کوربین گفت، می برای تقویت قدرت خود خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده بود. او افزود: «می خواهان برخورداری از یک اختیار گسترده بود. خب، اختیاری که او به دنبالش بود، منجر به از دست رفتن کرسی‌های محافظه کاران در پارلمان، از دست رفتن آرا، از دست رفتن حمایت‌ها و اعتماد شد. من فکر می‌کنم این‌ها برای کنار رفتن وی کافی است.»

از ساعات اولیه صبح جمعه، فشارها بر نخست‌وزیر در حال افزایش است. آنا سوبری، از اعضای محافظه‌کار پارلمان گفت: «وی (خانم می) در وضعیت دشواری قرار دارد... شب وحشتناکی بود. من برخی از دوستان فوق‌العاده و مهم را (در پارلمان) از دست دادم.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین