|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
به علت پاس نشدن چک وزارت نفت
کد خبر: ۱۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
«این فرد دو سال است که بازی در آورده است و به تعهداتی که داده عمل نمی کند باید قوه قضائیه با شدت و جدیت وارد شود و کار را دنبال کند. در حال حاضر این فرد در بازداشت است و باید اموال داخلی و خارجی این فرد توقیف شود و به اتهاماتش در دادگاه سریعا رسیدگی گرد».
بابک زنجانی اسمی است که طی چند سال گذشته هر از چند گاه در رسانه ها مطرح شده و اغلب نیز با حواشی و جنجال همراه بوده است. بابک زنجانی مالک و رئیس هیئت مدیره   «هلدینگ سورینت» در سن ۴۳ سالگی دارای  سرمایه ای بالغ بر ۰۰۰ . ۰۰۰٫ ۰۰۰٫ ۰۰۰٫ ۲۵ است، او می گوید این رقم عجیب و غریب در این مدت تنها با «یاری خدا» حاصل شده و هیچگونه دست های پشت پرده و یا سفارش های آقایان از بالا در کار نبوده ؛ او معتقد است تنها گاهی اوقات شانس به یاری اش آمده و فقط و فقط «خدا برایش خواسته» است.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در شریور ماه گذشته اعلام کرد: « بابک زنجانی، بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت را به خزانه دولت واریز نکرده و وزارت نفت و مجلس ایران در حال پیگیری این مساله هستند. همچنین وی به خبرنگاران گفته که آقای زنجانی معتقد است که این پول به حسابش ریخته شده اما این حساب از طرف آمریکایی‌ها بلوکه شده است.
اما زنجانی در مورد بدهی 1.9 میلیارد دلاری پول نفت به خزانه، می‌گوید که قبلاً 700 میلیون دلار از این پول را پرداخت کرده است، اما تحریم‌ها مانع از انتقال 1.2 میلیارد دلار باقی‌مانده به حساب وزارت نفت شده است.

وی در آن زمان گفته بود: «اگر آنها فردا یک شماره حساب به من بدهند که تا یک میلیارد یورو بتواند پذیرش کند، من این پول را باز خواهم گرداند. وقتی وزارت نفت و بانک مرکزی تحت تحریم هستند، من چگونه می‌توانم این پول را انتقال بدهم؟ ما قادر به انتقال این پول نیستیم، اما پول در حساب است».

بابک زنجانی مدعی بود که پول نفت فروش رفته را واریز کرده اما به دلیل تحریم در بانکهای خارجی بلوکه شده است وی در جلسه کارگروه قول داد تا مشکل را حل کرده و اعلام کرد تا بازگشت پول به کشور املاکش را به عنوان ضمانت در اختیار وزارت نفت قرار دهد. 

اما ماجرای زنجانی به اینجا ختم نمی شود و گویا مبالغ دیگری نیز به دولت ایران بدهکار است آنگونه که رئیس جمهور در سفر خود به استان خوزستان اعلام کرد علاوه بر فروش نفت مبالغی نیز به صورت نقدی از طرف دولت قبلی در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته بود.

به هر حال بابک زنجانی در حال حاضر با توجه به برخی ایرادات در پرونده در بازداشت موقت به سر می برد و تا پرداخت کامل خسارت و رسیدگی کامل به پرونده در زندان خواهد ماند، آن گونه که گفته می شود بابک زنجانی مبلغ تمام بدهی های خود را در قالب چکی به دولت داده است و از قرار معلوم سر رسید چک مذکور امروز بوده است.

امیر عباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک گفت: چک زنجانی پاس نشد و تا زمانی که چک پاس نشود وی در زندان خواهد ماند.

این نماینده گفت: این فرد دو سال است که بازی در آورده است و به تعهداتی که داده عمل نمی کند باید قوه قضایه با شدت و جدیت وارد شود و کار را دنبال کند. در حال حاضر این فرد در بازداشت است و باید اموال داخلی و خارجی این فرد توقیف شود و به اتهاماتش در دادگاه سریعا رسیدگی گردد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین