|
|
امروز: شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
حوادث تروریستی امروز تهران به سرعت به خبر یک رسانه‌های جهان تبدیل شد
کد خبر: ۱۶۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
تهران صبح چهارشنبه شاهد دو اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) بود که بلافاصله به عنوان اصلی اخبار جهان تبدیل شد.
  تهران صبح چهارشنبه شاهد دو اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) بود که بلافاصله به عنوان اصلی اخبار جهان تبدیل شد.

در این حادثه که به گروگانگیری و در نهایت هلاک تروریستها منجر شد، در مجموع بر اساس گزارش های دریافتی در دو واقعه روز جاری، تعداد 12 نفر از هموطنان شهید و 42 نفر نیز مجروح شدند. این حودث همچنان که تعجب و واکنشهای داخلی را به دنبال داشت باعث واکنش و موضع گیری بسیاری از کشورها و بازیگران بین المللی شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که امروز برای دیداری رسمی به ترکیه سفر کرده است، در آیین استقبال از وی در فرودگاه اسن بوغای ترکیه، با اظهار تاسف از حادثه تروریستی در تهران گفت: تروریسم مشکلی است که در سطح منطقه خاورمیانه و جهان با آن مواجه هستیم. به لحاظ امنیتی و اقدامات تروریستی شرایط بسیار بدی در منطقه حاکم است. این اقدام کور را محکوم می کنیم.

برخی رسانه‌های خارجی از جمله خبرگزاری فرانسه و رویترز اقدام به انتشار بیانیه‌ای از سوی گروه تروریستی داعش کردند که نشان می‌دهد داعش مسوولیت حملات امروز در تهران را به عهده گرفته است.

در اولین واکنش ها، مشاور ارشد فدریکا موگرینی دبیر کمسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتر خود نوشت: «امروز هم روز بسیار غم انگیزی است. اخبار حملات را از نزدیک دنبال می کنم و امروز با اقای ظریف تماس خواهم گرفت».

رئیس پارلمان اروپایی نیز با ملت و مردم ایران ابراز همبستگی کرد. «آنتونیو تاجانی رئیس پارلمان اروپا در صفحه توییتر خود در واکنش به حملات تروریستی امروز تهران نوشت: من با رئیس پارلمان و مردم ایران اعلام همبستگی می کنم.»

'انجلینو الفانو' وزیر خارجه ایتالیا در واکنش به حملات تروریستی تهران گفت: حمله (تروریستی) به تهران نشان داد که نیاز به یک استراتژی بلند مدت علیه تروریسم است. وی با تاکید بر اینکه تروریسم به شرق و غرب ضربه می زند، افزود:تروریسم بار دیگر و اینبار به منطقه ای حساس مانند ایران ضربه زد. ایتالیا حمایت خود را با حضور در تمام مناطق درگیری تضمین می کند.

همچنین سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه اسپانیا در واکنش به حملات تروریستی انجام شده در تهران در روز چهارشنبه گفت: حمله تروریستی تهران نشان می‌دهد که تروریست‌ها آرام نخواهند گرفت.

در این باره «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در پیام های جداگانه به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی حملات تروریستی امروز تهران را محکوم کرد و گفت: ایران همچنان در خط مقدم مبارزه با تروریسم خواهد ماند.

همچنین وزیر امور خارجه پیشین پاکستان و از نمایندگان ارشد مجلس ملی این کشور حمله گروهی از افراد مسلح به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) را محکوم کرد. این نماینده ارشد و عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی پاکستان گفت: روابط بسیار خوبی بین مجلس شورای اسلامی ایرنا و مجلس ملی پاکستان وجود دارد و رویداد ناگوار امروز در مجلس شورای اسلامی ایران را به شدت محکوم می کنیم و در این شرایط سخت، خود را در کنار برادران ایرانی خود می دانیم.

نایب اول رییس پارلمان عراق نیز در بیانیه ای با محکومیت حملات تروریستی در تهران گفت: برخی طرف ها درصدد به آتش کشاندن منطقه خاورمیانه هستند.

همچنین کشورهای روسیه، فرانسه، آلمان، عراق، سوریه،ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان،برخی از تحلیلگران و شخصیت های سیاسی آمریکا، ارمنستان و برخی دیگر از کشورها حملات تروریستی در تهران را محکوم کردند.

کرملين حملات تروریستی امروز در ايران را محکوم کرد و هماهنگي بين کشورها را براي مبارزه با داعش خواستار شد.
حمله تروریستی در تهران را محکوم کرد.

همچنین حمله تروریستی در تهران در رسانه‌های عربی نیز بازتاب داشت. سی‌ان‌ان عربی نوشت: تروریست‌ها به تهران نفوذ کردند و مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره) را مورد هجوم قرار دادند. الریاض عربستان عنوان کرد: مسلحان مجلس شورای اسلامی ایران را به تیر بستند و یک نفر خود را در حرم امام خمینی (ره) منفجر کرد.

عکاظ روزنامه سعودی نوشت : هفت کشته در دو حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره). الغد پرس عراق با منتشر کردن ویدئویی نوشت: هجوم بر مجلس ایران. العهد لبنان : انفجارهای تروریستی پایتخت ایران را لرزاند. اسکای نیوز امارات متحده عربی تیتر زد:  حمله به مجلس ایران/ کشته، زخمی و انفجارهای انتحاری. القبس کویت نیز نوشته است:  12 کشته و 39 زخمی در اثر حمله داعش به مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره).

واکنش ها و اظهار نظر مقامات سیاسی کشورهای جهان و رسانه های بین المللی در خصوص حوادث تروریستی تهران همچنان ادامه داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین