|
|
امروز: پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۶۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: شهرستان تویسرکان برای دریافت نشان جغرافیایی پیشنهاد شده و تا شهریور ماه نتیجه آن مشخص می شود.
 رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: شهرستان تویسرکان برای دریافت نشان جغرافیایی پیشنهاد شده و تا شهریور ماه نتیجه آن مشخص می شود.

زهرا احمدی پور بعدازظهر سه شنبه ١۶ خرداد در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان، اظهار کرد: دولت دوازدهم برآمده از رای و عقلانیت مردم است و این موضوع مسئولیت دولت دوازدهم را سخت تر می کند.

وی از برگزاری رویداد جهانی پایتخت اسلامی ایران در سال 2018 خبر داد و تصریح کرد: سه استان برای این میزبانی پیشنهاد شده اند که امیدواریم این افتخار نصیب استان همدان شود.

وی در ادامه از فرمانداران شهرستان های استان همدان خواست تا در معرفی ظرفیت ها و فرصت های شهرستان تابعه خود تمام تلاش خود را داشته باشند و عنوان کرد: فرمانداران با معرفی توانمندی های شهرستان خود می توانند حمایت سازمان میراث را جذب کنند به طوریکه شهرستان تویسرکان برای دریافت نشان جغرافیایی پیشنهاد شده و تا شهریور ماه نتیجه آن مشخص می شود.

وی با اشاره به گفتمان های اقتصاد مقاومتی که در سال 95 صورت گرفته است بیان کرد: سال 96سال به ثمر رسیدن نتایج جلسات و مصوبات سال قبل است و با ابلاغ تاکید دولت به دستگاه ها در واگذاری های پروژه های دولتی به بخش خصوصی و نتایج برش های استانی تعیین شده را به قرارگاه اعلام خواهی کرد.

احمدی پور در ادامه برنامه ریزی های استان همدان برای صنعت گردشگری را بیان کرد و گفت: گردشگری به عنوان محور توسعه استان همدان مطرح شده و لزوم تکمیل پرونده های آثار برجا مانده از گذشته و ارائه به یونسکو برای ثبت جهانی باید انجام شود.

وی به پروژه های نیمه تمام هتل های متعدد در همدان اشاره کرد و یادآور شد: استان را باید به عنوان مقصد گردشگری حفظ کنیم و تورهایی را که به مقصد همدان و کرمانشاه می آمدند و همدان از آن غافل شده است را دوباره احیا و تقویت کنیم.

معاون رئیس جمهور برنامه ریزی نوروز 96 و تعیین شعارهای هر استان و عملکرد بر اساس آن را بیان داشت و افزود: باید اولویت ها در توسعه صنعت گردشگری در نظر گرفته شود.

احمدی پور برنامه ریزی برای حضور صنعتگران در نمایشگاههای منطقه ای و بین المللی را به عنوان یکی از شیوه های جذب گردشگر معرفی کرد و گفت: توجه و تقویت حضور در نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی و آموزش و حمایت از صنعتگران و نیز ارتقاء کیفیت آثار و توجه به بسته بندی محصولات به منظور حضور در بازار های جهانی و افزایش صادرات باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی صنعتگران صنایع دستی را به عنوان سرمایه های این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: انتظار ما در سال 96 این است که در اشتغال و تولید با رویکرد صادرات وارد شویم که افزایش کیفیت لازمه آن است.

وی همچنین به برش های زمانی و منطقه ای استان در سال 96 اشاره کرد و گفت: در سال 96 باید 76 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و با توسعه ابعاد گردشگری استان به سایر استانهای کشور باید زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین