|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۶۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
پسران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه طرح موضوعاتی را مبنی بر اینکه اعضای تیم تبلیغاتی وی در زمان کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا با روسیه همدست بوده اند، تکذیب کردند.
 پسران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه طرح موضوعاتی را مبنی بر اینکه اعضای تیم تبلیغاتی وی در زمان کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا با روسیه همدست بوده اند، تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، 'اریک' پسر ترامپ گفت: اینکه گفته می شود اعضای تیم تبلیغاتی پدرم با روسیه همدست بوده اند، دروغی بزرگ است. باید بگویم طرح این ادعا بزرگ ترین فریب همه اعصار است.

اریک ترامپ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی 'ای.بی.سی نیوز' تاکید کرد که پدرش هیچ معامله ای و هیچ پروژه ای با روسیه ندارد.

'دان جونیور ترامپ' پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت:' تحقیقات درباره روابط اعضای تیم تبلیغات انتخاباتی ترامپ با روسیه نگران کننده است. به نظر من اینگونه تحقیقات به نوعی بوی بگیر و ببند می دهد.

سخنان فرزندان رئیس جمهوری آمریکا در حالی منتشر می شود که 'جیمز کومی' مدیر سابق پلیس فدرال آمریکا 'اف.بی. آی' قرار است در کمیته اطلاعات سنای این کشور درباره دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شهادت بدهد.

ترامپ ماه گذشته و در شرایطی که 'اف.بی.آی' پیگیری تحقیقات را در ارتباط با اتهامات یاد شده بر عهده داشت، کومی را از ریاست این نهاد برکنار کرد.

وی از جمله معدود مدیران نهاد‌های دولتی بود که پس از روی کار آمدن دولت ترامپ، سمت خود را، گرچه به صورت موقت، حفظ کرده بود.

رئیس جمهوری آمریکا پس از این تصمیم ناگهانی، هدف انتقاد مردم و به ویژه اعضای حزب دمکرات قرار گرفت و ناچار شد مسئولیت ادامه تحقیقات را به یک دادستان ویژه و بی طرف بسپارد.

سنای آمریکا پس از آن از کومی درخواست کرد برای ادای شهادت در مورد این تحقیقات حاضر شود.

دونالد ترامپ از همان زمانی که سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت و نهادهای امنیتی آمریکا این حمله را به روس‌ها نسبت دادند، متهم به داشتن روابط پنهانی با دولت روسیه شد.

بسیاری از رسانه‌ها پرونده ارتباط احتمالی ترامپ با روسیه را در کنار بزرگ ترین رسوایی‌های تاریخ آمریکا از جمله واترگیت و رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس جمهوری این کشور، قرار می‌دهند.

هر دو رویداد یاد شده به محکومیت رئیس جمهوری وقت و آغاز روند استیضاح آنان منجر شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین