|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۶۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۰۷ میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۳۱ میلیون و ۹۱۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۶ هزار و ۵۰۳ نوبت دادوستد بود.
پس از دو روز تعطیلی، بورس تهران شاهد معاملاتی کم حجم بود. امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی پس از فراز و فرودهایی در نهایت تنها چهار واحد جابه‌جا شد. اما شاخص کل هم وزن بیش از ۴۰ واحد افت کرد. همچنین تعداد زیادی از نمادها در گروه‌های مختلف با روندی کاهشی در قیمت پایانی مواجه شدند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی پس از فراز و فرودهایی در نهایت در تراز ۸۰ هزار و ۲۹۳ واحدی ایستاد و نسبت به شنبه گذشته تنها ۴.۵ واحد رشد کرد، اما شاخص کل هم وزن با افت ۴۰.۸ واحدی رو به رو شد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۳۴ واحدی رسید.

همچنین شاخص بازار آزاد شناور پس از ۱۰۷ واحد کاهش به رقم ۸۷ هزار و ۳۷۳ واحدی رسید و شاخص بازار اول پس از ۲۶ واحد رشد تراز ۵۵ هزار و ۳۵۰ واحدی را تجربه کرد، اما شاخص بازار دوم بیش از ۱۲۲ واحد افت کرد و به رقم ۱۸۰ هزار و ۷۳ واحدی دست پیدا کرد.

امروز در گروه خودرو به جز چهار نماد باقی نمادها شرایط کاهشی در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله را تجربه کردند. تعداد زیادی از این نمادها تا حدود ۱.۵ درصد در قیمت پایانی افت را تجربه کردند.

در گروه محصولات شیمیایی تعدادی از نمادها روند افزایشی در قیمت پایانی را تجربه کردند، اما اکثریت قریب به اتفاق نمادهای این گروه با روند کاهشی مواجه شدند.

در گروه فلزات اساسی نیز اکثریت قریب به اتفاق نمادها شاهد روند کاهشی بودند. به عنوان نمونه مس شهید باهنر نزدیک به پنج درصد، نورد آلومینیوم ۲.۵ درصد و فناوری مواد معدنی ایران ۲.۶ درصد در قیمت پایانی افت کردند، اما نماد فولاد خراسان در این گروه که بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار داشت، علی‌رغم رشد بیش از پنج درصدی در قیمت آخرین معامله و رشد حدود شش درصدی در قیمت پایانی با صف فروش همراه شد. ۹۷ درصد از عرضه‌ها در این نماد مربوط به سهامداران حقوقی و سه درصد مربوط به حقیقی‌ها بود. همچنین ۱۰۰ درصد از خریدها معادل ۱۷۰ هزار سهم توسط حقوقی‌ها جمع‌آوری شد.

اما در گروه فرآورده‌های نفتی نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز، نفت سپاهان و نفت پاسارگاد روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند، اما در طرف مقابل نفت ایرانول، نفت بهران، پالایش نفت شیراز، سرمایه‌گذاری صنعت نفت و پالایش نفت تهران روند افزایشی در قیمت پایانی سهام‌ شان را شاهد بودند.

قندی‌ها نیز امروز هم جهت با جریان قالب بازار روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند هرچند که نمادهایی همچون قند لرستان، کارخانجات قند قزوین، قند هگمتان و قند مرودشت شاهد روند افزایشی بودند.

نماد معاملاتی شرکت صنعتی پارس مینو امروز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه بدون محدودیت نوسان قیمت و مکانیزم حراج تک قیمتی بازگشایی شد. همچنین نماد معاملاتی شرکت کارت اعتباری ایران کیش که آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه‌اش لغو شده بود، با توجه به این خبر لغو مجمع متوقف نشد.

از جمله نمادهای متوقف شده در معاملات امروز می‌توان به نمادهای شرکت داروسازی زاگرس، سیمان درود، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان، کربن ایران، صنایع کاشی و سرامیک الوند و صنایع ریخته‌گری ایران اشاره کرد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۰۷ میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۳۱ میلیون و ۹۱۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۶ هزار و ۵۰۳ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۲.۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۱۲.۱ رسید. ارزش کل معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۷۳ میلیارد و ۱۳ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۷۴ میلیون و ۲۰۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۰ هزار و ۶۹۴ مورد داد و ستد بود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین