|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۶۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
شب حادثه با سمیرا در طبقه اول ساختمان بودیم و برادرم و دوستش در طبقه دوم ساختمان بودند که ناگهان متوجه شعله‌های آتش شدیم که من و سمیرا با سرعت از ساختمان خارج شدیم، اما برادرم و دوستش در طبقه دوم ساختمان گرفتار شدند.
پسر جوانی که در پی یک اختلاف قدیمی، قصد انتقام‌گیری از دختر موردعلاقه‌اش را داشت، آتش‌سوزی‌ای را در خانه‌ای رقم زد که منجر به مرگ یک نفر شد.

 عقربه‌ها ساعت ٢:٤٥ پنجمین روز خردادماه سال جاری را نشان می‌داد که آتش‌سوزی بزرگی در یک خانه قدیمی در خیابان دماوند، نرسیده به چهارراه سبلان امدادگران و آتش‌نشانان را به محل کشاند. خیلی زود آتش‌نشانان موفق به خاموش‌کردن آتش شدند و زمانی که برای بررسی‌های بیشتر وارد ساختمان شدند، ابتدا در راه‌پله‌های طبقه اول با جسد پسر جوان و در ادامه در طبقه دوم با جسد یک جوان دیگر روبه‌رو شدند.

همین کافی بود تا مأموران کلانتری ١٢٧ نارمک سناریوی آتش‌سوزی مرگ‌بار را به بازپرس کشیک قتل مخابره کنند که در این مرحله دستور انتقال جسد سوخته دو جوان به پزشکی‌قانونی صادر شد. به‌این‌ترتیب تیمی از مأموران اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند و در گام نخست مشخص شد هم‌زمان با سناریوی آتش‌سوزی، پسر و دختر جوان از خانه قدیمی خارج شده‌اند. در این مرحله سمیرا و رامین از سوی مأموران بازجویی شدند و رامین که برادر یکی از قربانیان این آتش‌سوزی مرگ‌بار است، گفت: چندی قبل با سمیرا آشنا شدم و پس از مدتی پی بردم که دختر جوان قبل از دوستی با من با پسر جوانی به نام مازیار دوست بوده است. وی افزود: من و مازیار با هم اختلاف داشتیم و یک‌بار در درگیری‌ای که با هم داشتیم، با قمه ضربه‌ای به دستش زدم و از آن زمان او نسبت به من کینه دارد.

پسر جوان گفت: شب حادثه با سمیرا در طبقه اول ساختمان بودیم و برادرم و دوستش در طبقه دوم ساختمان بودند که ناگهان متوجه شعله‌های آتش شدیم که من و سمیرا با سرعت از ساختمان خارج شدیم، اما برادرم و دوستش در طبقه دوم ساختمان گرفتار شدند.

در این مرحله با توجه به کینه‌ای که مازیار داشت و با فرضیه آتش‌سوزی عمدی برای انتقام‌گیری، دستگیری این جوان در دستور کار مأموران قرار گرفت که مازیار در این مرحله از سوی کارآگاهان دستگیر شد و ابتدا خود را در ماجرای آتش‌سوزی بی‌گناه می‌دانست، اما وقتی در برابر قاضی نقدی‌نژاد در دادسرای امور جنایی قرار گرفت، لب به سخن باز کرد. به گزارش رکنا، مازیار در اعترافاتش به بازپرس ویژه قتل گفت: من و رامین با هم اختلاف داشتیم، اما هیچ‌وقت تصمیم به آتش‌زدن خانه او نگرفتم تا اینکه یک شب همراه دوستانم سرگرم قلیان‌کشیدن بودیم که بحث مازیار پیش آمد. وی افزود: دوستانم وقتی ماجرای رامین را شنیدند تصمیم به آتش‌زدن خانه رامین گرفتند که من با آنها همراه نشدم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است.

مازیار در این مرحله سعی داشت با داستان‌سرایی خود را در ماجرای آتش‌سوزی مرگ‌بار بی‌گناه معرفی کند، ولی وقتی در تناقض‌گویی‌هایش گرفتار شد، لب به سخن باز کرد.
وقتی مازیار رو‌به‌روی بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت، گفت: ساعت ١١ شب چهارم خردادماه با آرش و امیر جلوی خانه ایستاده بودیم که رامین و یکی از دوستانش با موتور به سراغ ما آمدند و بین ما درگیری صورت گرفت. وی افزود: رامین ابتدا به صورتم گاز اشک‌آور زد و در ادامه با قمه ضربه‌ای به دستم زد و سپس با قمه ضربه‌ای به دوستم آرش زد و به‌سرعت پا به فرار گذاشت و ما با پلیس تماس گرفتیم. مازیار ادامه داد: وقتی با پلیس به درِ خانه رامین رفتیم، آنها در آنجا نبودند. دوباره به سمت خانه بازگشتیم و با دوستانم تصمیم گرفتیم برای انتقام‌گیری موتورسیکلت رامین را آتش بزنیم. نخستین ساعت بامدادی پنجم خرداد بود که ابتدا شلنگ بنزین، یک شیشه سس و پارچه‌ای به‌عنوان فتیله تهیه کردیم، سپس امیر شیشه را با بنزین موتورش پر کرد و هر سه سوار بر موتور به سمت خانه رامین رفتیم. وقتی جلوی در خانه رامین رسیدیم، ابتدا فتیله را آتش زدیم و سپس شیشه بنزین را از حیاط داخل موتور رامین انداختم و پس از آتش‌گرفتن موتور به‌سرعت پا به فرار گذاشتیم.

مازیار گفت: من با برادر رامین اختلافی نداشتم و فکر نمی‌کردیم آنها داخل خانه باشند و فقط تصمیم داشتیم موتور را به آتش بکشیم.

وی ادامه داد: قبل از آتش‌افروزی، مواد مخدر مصرف کرده و مشروب خورده بودیم، ولی هوشیار بودیم که می‌خواهیم دست به چه کاری بزنیم، اما فکر نمی‌کردیم کارمان به اینجا کشیده شود.

بنا بر این گزارش، مازیار برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس نقدی‌نژاد در اختیار مأموران اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین