|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۶۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
در پی حمله شنبه شب در لندن که چندین کشته و دهها زخمی بر جا گذاشت، مقام های اتحادیه اروپا از جمله روسای کمیسیون و شورای اروپا با انگلیس ابراز همبستگی کردند.
 در پی حمله شنبه شب در لندن که چندین کشته و دهها زخمی بر جا گذاشت، مقام های اتحادیه اروپا از جمله روسای کمیسیون و شورای اروپا با انگلیس ابراز همبستگی کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری کمیسیون اروپا ، ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا در بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان ، گفت: افراد بزدلی که حملات شب گذشته را انجام دادند ، انعطاف پذیری ، شفقت یا دموکراسی های ما را خدشه دار نخواهند کرد.

یونکر افزود: می دانم که مردم لندن نیز همانطور که مردم منچستر اندک زمانی پیش نشان دادند ، ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا، کشورهای عضو آن و متحدان آن در سراسر جهان ، با همبستگی در کنار مردم لندن خواهند بود. ما در کنار هم ارزش هایی را که موجب صلح آمیز ، دموکراتیک و متسامح بودن ما می شوند حمایت و تقویت خواهیم کرد.

دونالد توسک رییس شورای اروپا نیز در پیامی توییتری تاکید کرد که اروپا در نبرد با تروریسم، کنار انگلیس است.

توسک رییس شورای اروپا با 'بزدلانه' توصیف کردن این حمله، نوشت: پس از یک حمله بزدلانه دیگر، فکر و قلب من در لندن است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در توییر خود در پاسخ به پیام تصویری صادق خان شهردار مسلمان لندن، با مردم لندن به عنوان 'شهر باز و سرزنده ای که همه عاشقش هستیم' ابراز همبستگی کرد.

پلیس متروپلیتن لندن بامداد روز یکشنبه تایید کرد که بر اثر زیر گرفتن عابران با خودرو در 'پل لندن' (لاندن بریج ) و حمله با چاقو در 'بورو مارکت' در نزدیکی این پل،دستکم 7نفر کشته و بیش از 48 نفر زخمی شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین