|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۶۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰
رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که هکرهای آمریکایی پشت پرده مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا بوده‌اند.
 رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که هکرهای آمریکایی پشت پرده مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا بوده‌اند.

وی تصریح کرد که این امکان وجود دارد که هکرها از هر کشوری در سراسر دنیا باشند و سپس به صورت حرفه‌ای و با نیرنگ، طوری وانمود کنند که روسیه پشت هک سامانه‌های انتخاباتی آمریکا بوده است.

وی توضیح داد: «هکرها می‌توانند هرکجا باشند. می‌توانند در روسیه، آسیا و حتی در آمریکا و آمریکای لاتین باشند. آنها حتی می‌توانند هکرهایی در آمریکا باشند که خیلی ماهرانه و به صورت حرفه‌ای تقصیر را بر گردن روسیه بیاندازند. آیا می‌توانید چنین چیزی را تصور کنید؟ در بحبوحه یک درگیری نظامی؟»

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: «با یکسری محاسبات، برای آنها مناسب است که چنین اطلاعاتی را فاش کنند بنابراین چنین اطلاعاتی را با استناد به روسیه منتشر کردند. آیا شما می‌توانید چنین چیزی را تصور کنید؟ من می‌توانم».

توضیحات پوتین یک روز بعد از آن مطرح شد که وی در حین نشست اقتصادی سنت‌پترزبورگ تصریح کرد که اخلال‌کنندگان فضای سایبری با روحیه بالا برخاسته‌اند و تصمیم گرفتند از جانب کشور خود مداخله کنند.

پوتین به خبرنگاران گفت:‌«آنها احتمالا یک یک مقاله خاص را خوانده‌اند و اگر حس میهن‌پرستی داشته باشند،

مصاحبه شبکه ان بی سی با پوتین در حالی صورت گرفته است که کمیته‌های اطلاعات مجلس نمایندگان و سنا آمریکا در حال تحقیق در خصوص مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا هستند و آماده می‌شوند که مقامات عالیرتبه دولت ترامپ از جمله «جیرد کوشنر» داماد ترامپ و مشاور نزدیک وی را مورد بازجویی قرار دهند.

کمیته اطلاعات آمریکا معتقد است که پوتین دستور هک سامانه‌های انتخابات آمریکا را صادر کرده است و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها را تضعیف کرده است و ترامپ را تقویت کرده است که پوتین این ادعاها را رد کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین