|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۶۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
امید است که دولت شما با استعانت از خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج)، با بهره ­گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و به پشتوانه مردمی رای‌دهندگان ایرانی، به حرکت استوار خود در راه پیشرفت و آبادانی کشور ادامه دهد و از این فرصت مغتنم کمال استفاده را بنماید.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، بعد از تایید نتایج دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیامی به حسن روحانی، انتخاب مجدد وی به عنوان رییس جمهور ایران راتبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

ریاست محترم جمهور،

جناب آقای حجت الاسلام دکتر حسن روحانی

برگزیده شدن جنابعالی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با مشارکت خیره کننده مردم ایران در تعیین سرنوشت جمعی خود همراه شد، را تبریک می­‌گوییم. اینک، پس از گذر ایام رقابت­ های انتخاباتی و تضارب و اختلاف آرا، تمام نگاه‌ها به توفیق ایران به عنوان کشوری هشتاد میلیونی دوخته شده و بار دیگر فرصتی کم نظیر برای حرکتی استوار در راه توسعه کشور ایجاد شده است. در این راه، هر شهروند از جمله دانشجویان و دیگر شهروندان ایرانی خارج از کشور وظیفه‌ ای در قبال دولت مستقر دارند که با بهره‌جویی از دو بال «کمک به وقت امکان» و «انتقاد به وقت لزوم»محقق خواهد شد.

دولت‌مردان بهتر از هرکس می‌دانند که هیچ خیری برای آنان بالاتر از نظارت مستمر مردم و درخواست پیوسته آنان برای شفافیت عملکرد دولت نیست؛ لذا، فارغ از رأیی که تک‌تک آحاد ملت به صندوق انداخته‌اند و فرای اینکه کاندیدای موردنظرشان امروز در پاستور به سر می‌برد یا خیر، ملت خود را مکلف به ایفای نقش نظارتی و انتقادی می‌داند و بر این مهم اهتمام می‌ورزد. دولت نقدپذیر و صبور در برابر انتقادها، پیش از هر چیز، به خود یاری می‌رساند و خلأها را آسان‌تر درمی‌یابد و رفع می‌کند.

از دیگر سو، وظیفه ملت با حضور پای صندوق­‌های رأی به اتمام نمی‌رسد، بلکه تازه آغاز می‌شود. هر یک از ما ایرانیان، در روزهای پس از انتخابات بیشتر از پیش برخود واجب می‌دانیم که در گردنه‌های دشوار پیش‌روی جمهوری اسلامی، دست یاری به سوی دولت شما دراز کنیم. کسب رأی اکثریت میلیونی در انتخابات که به ذات، مقوم جایگاه کشور در عرصه بین‌المللی بود، امروز در مشارکت عمومی برای توفیق کشور و تقویت خیر عمومی معنا می‌یابد. از این رو از دولت شما انتظار می‌رود ضمن تسهیل ارتباط مردم با کابینه، در تک‌تک دشواری‌های پیش‌رو، هم‌وطنان داخل و خارج از ایران را یار و همراه خویش بدانید.

اتحادیه انجمن­‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، ضمن تأکید بر توجه بیش از پیش به مطالبات اقتصادی ملی، پیگیری مطالبات دانشجویان ایرانی خارج از کشور و رساندن صدای آنان به شما را بر خود وظیفه می‌داند. تسهیل مقررات آمد و رفت دانشجویان به کشور، بهبود ارائه خدمات کنسولی، تسهیل قوانین نظام‌وظیفه،تقویت ارتباط میان دفاتر کنسولی و سفارتخانه‌ها با دانشجویان، برقراری ارتباط گسترده‌تر میان رویدادهای علمی و فرهنگی داخل ایران با اندیشمندان و پژوهشگران ایرانی غیر مقیم و بهره‌گیری بیشتر از دانش و تجربه این طبقه نخبه ایرانی، تسهیل و تشویق بازگشت‌ آنها و نیز به کارگیری آنان در مراکز علمی کشور، تنها بخشی از خواست عمومی دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور است.

امید است که دولت شما با استعانت از خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج)، با بهره ­گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و به پشتوانه مردمی رای‌دهندگان ایرانی، به حرکت استوار خود در راه پیشرفت و آبادانی کشور ادامه دهد و از این فرصت مغتنم کمال استفاده را بنماید.

‎گنج قارون که فرو می‌شود از قهر هنوز

‎خوانده باشی که هم از غیرت درویشان است

‎حافظ ار آب حیات ازلی می‌خواهی

‎منبعش خاک در خلوت درویشان است

و من الله التوفیق»

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین