|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۶۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
موحد با بیان اینکه علت و انگیزه اصلی این حادثه اختلافات خانوادگی بوده است، عنوان کرد: طبق نظریه پزشکی قانونی در خصوص وضعیت روحی و روانی متهم در حین ارتکاب جرم که فاقد اختلال روانی تشخیص داده شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور حکم قصاص عامل حادثه تلخ روستای جهان آباد فهرج خبر داد و گفت: متهم بابت ارتکاب قتل عمد به ۱۰فقره قصاص نفس از نوع حلق آویز بر چوبه دار محکوم شده است.

 به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد اظهار داشت: به زودی حکم به محکوم علیه ابلاغ می شود و قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است و پس از قطعیت در دیوان عالی کشور حکم به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی در خصوص نحوه اجرای حکم گفت: قاعدتا در زمان اجرای حکم و بنا به شرایط زمانی و مکانی، تصمیم در خصوص اجرای حکم چه در ملاء عام یا در محل زندان با جلب نظر دادگاه گرفته خواهد شد.

موحد در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: محتویات پرونده حکایت از آن دارد در تاریخ دوم دی ماه سال گذشته مقارن ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه فردی مسلح به سلاح جنگی کلاشینکف به منزل فردی به هویت (ک. د) واقع در روستای جهان آباد از توابع شهرستان فهرج یورش برده و با تیراندازی به سمت افراد حاضر در منزل اقدام به قتل جمعا ۱۰ نفر (هشت زن و دو مرد) و ایراد جرح عمدی چهار نفر دیگر(سه زن و یک مرد) کرده است.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله اقدامات لازم برای دستگیری قاتل انجام شد، افزود: پس از این حادثه ماموران در صحنه حاضر و ضمن انعکاس مشاهدات خود و تایید آثار خون زیاد در محل یک خشاب خالی و تعدادی پوکه جمع آوری کرده اند و در تحقیقات اولیه داماد خانواده به نام (ش. ن) به عنوان ضارب معرفی مورد تعقیب قرار می گیرد.

موحد ادامه داد: در تاریخ پنجم دی ماه ۹۵ متهم در شهرستان ایرانشهر شناسایی و با بکار گیری شگردهای پلیسی و در حالیکه مقاومت می کرد دستگیر و به دادسرای حوزه قضائی محل وقوع جرم اعزام می شود.

وی گفت: در ادامه با درخواست احاله و موافقت دیوانعالی کشور رسیدگی به موضوع به مراجع قضائی شهرستان کرمان محول و با صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان پرونده برای رسیدگی به شعبه اول کیفری یک کرمان ارجاع شد.

موحد با بیان اینکه علت و انگیزه اصلی این حادثه اختلافات خانوادگی بوده است، عنوان کرد: طبق نظریه پزشکی قانونی در خصوص وضعیت روحی و روانی متهم در حین ارتکاب جرم که فاقد اختلال روانی تشخیص داده شده است.

وی گفت: دادگاه مستندا به مواد قانونی، رای بر محکومیت متهم موصوف بابت ارتکاب قتل عمد به ۱۰ فقره قصاص نفس از نوع حلق آویز بر چوبه دار کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: بابت جنبه عمومی بزه جرح عمدی نیز متهم به تحمل پنج سال حبس تعزیری درجه پنج و بابت بزه خرید و نگهداری غیرمجاز سلاح و مهمات جنگی علاوه بر ضبط سلاح و مهمات مکشوفه به تحمل پنج سال حبس تعزیری درجه پنج محکوم شده است.

مجازات های سنگین در انتظار نگهدارندگان سلاح های غیرمجاز

دادستان عمومی وانقلاب کرمان هم در این خصوص هشدار داد: قانون گذار مجازات های سنگینی از قبیل حبس برای افرادی که اقدام به نگهداری و حمل سلاح می کنند در نظر گرفته است.

دادخدا سالاری در خصوص علل و عوامل بروز حوادث هولناکی از قبیل حادثه تلخ روستای جهان آباد فهرج گفت: در بعضی از موارد افراد برخشم و عملکرد خود کنترل لازم را ندارند و بعضا متناسب با موضوع اتفاق افتاده تصمیم عاقلانه ای اتخاذ نمی کنند و به سمت واکنش های خشم آلود می روند.

وی تاکید کرد: افراد باید بر احساسات و عملکرد خود مدیریت بیشتری داشته باشند تا خدای نکرده شاهد حوادث تلخی از این قبیل نباشیم.

دادستان کرمان فراوانی سلاح و در دسترس بودن آن در مناطق جنوب و شرق استان کرمان را یکی از عوامل ارتکاب جرائم خشن دانست و افزود: باید فرهنگ نگهداری و حمل سلاح که در بعضی از نقاط به عنوان یک ارزش و نشانه قدرت محسوب می شود در جامعه تغییر کند. چرا که ممکن است همین سلاحی که برای قدرت و ارزش نگهداری می شود عاملی شود در جهت ناامنی و از هم پاشیدگی خانواده ها، قتل، ایراد جرح و دهها جرم دیگر.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین