|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۶۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
اواخر سه شنبه یک قاضی به نام لوئیز ادسون فاچین به پلیس فدرال دستور داد شهادت تامر را درباره اتهاماتش اخذ کند و رئیس‌جمهور برزیل طبق ترجیح وکیل‌هایش این کار را به شکل کتبی انجام خواهد داد.
رئیس‌جمهور برزیل که با اتهام فساد دست و پنجه نرم می‌کند، در اظهاراتی گفت که تا پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در دسامبر ۲۰۱۸ همچنان در این سمت باقی خواهد ماند.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات میشل تامر، رئیس‌جمهور برزیل در حالی مطرح شد که مخالفان تامر به شکلی فزاینده تقاضای استعفای او را به دلیل اتهامات فساد علیه دولتش مطرح کرده‌اند.

تامر همچنین وعده داد که به تدابیر ریاضت‌آمیز اقتصادی به هدف تقویت اقتصاد کشورش ادامه خواهد داد.

میشل تامر از زمانی که دادستان کل برزیل تحقیقاتی را درباره اتهام فساد و مانع تراشی بر سر راه عدالت آغاز کرد، تحت فشار قرار گرفته است.

تامر هر گونه اتهام خود را رد کرده و یک تاجر مشهور را متهم به دسیسه چینی علیه خود کرده است.

او روز سه شنبه در سخنرانی خطاب به جمعی از رهبران تجاری در اجلاس سرمایه گذاری برزیل با لحنی چالش طلبانه گفت: ما امروز در مسیر "درست" قرار داریم و در حال بازگرداندن کشور به مسیر رونق هستیم.

او تاکید کرد که براساس نظم مقر ریاست جمهوری را برای روی کارآمدن رئیس‌جمهور بعدی ترک خواهد کرد.

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت تامر شدیدا پایین آمده و حتی تک رقمی شده است و ۸ تن از وزیران کابینه او به اتهام فساد هدف تحقیقات قرار دارند.

همچنین دور جدید اعتراضات خیابانی علیه دولت نیز چند حزب را واداشته که از ائتلاف رئیس‌جمهور در کنگره خارج شوند.

قرار است چند روز دیگر دادگاه انتخاباتی ارشد برزیل رایزنی‌ها درباره احتمال کنار گذاشتن تامر به دلیل تامین مالی غیرقانونی کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۴ که در آن کاندیدای معاون رئیس‌جمهور بود، آغاز کند.

در همین محاکمه دیلما روسف، رئیس‌جمهور استیضاح شده و سابق برزیل ممکن است حقوق سیاسی خود را از دست بدهد.

اواخر سه شنبه یک قاضی به نام لوئیز ادسون فاچین به پلیس فدرال دستور داد شهادت تامر را درباره اتهاماتش اخذ کند و رئیس‌جمهور برزیل طبق ترجیح وکیل‌هایش این کار را به شکل کتبی انجام خواهد داد.

تامر قرار است در عرض ۱۰ روز پرسش‌ها را دریافت کند و پس از آن ۲۴ ساعت برای پاسخگویی وقت خواهد داشت.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین