|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۶۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
این سازمان اعلام کرد که میانگین روزانه موارد ابتلا به وبا در مقطع زمانی ۲۱ تا ۲۷ مه جاری (31 اردیبهشت تا 6 خرداد) به ۲۵۲۹ رسیده است در حالی که هفت روز قبل آن ۳۰۲۵ مورد بوده است.
یونیسف و سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تعداد قربانیان بیماری وبا در یمن به ۴۷۳ مورد رسیده است.

به نقل از سایت النشره، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد قربانیان بیماری وبا در یمن به ۴۷۳ مورد و تعداد موارد ابتلا به این بیماری در ۱۸ استان یمن به ۵۲ هزار تن رسیده است.

یونیسف اعلام کرد که موارد احتمالی ابتلا به بیماری و همچنین موارد ثبت شده در دو روز گذشته به ۱۴ هزار تن رسیده است.

در همین حال، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، تعداد افرادی که در یمن در پی ابتلا به وبا جان خود را از دست داده‌اند، دست کم به ۴۷۱ تن افزایش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت در جدیدترین گزارش خود در مورد شیوع وبا در یمن اعلام کرد: در میانگین روزانه موارد ابتلاهای ثبت شده در هفته گذشته، شاهد کاهش گسترده‌ای بودیم.

این سازمان اعلام کرد که میانگین روزانه موارد ابتلا به وبا در مقطع زمانی ۲۱ تا ۲۷ مه جاری (31 اردیبهشت تا 6 خرداد) به ۲۵۲۹ رسیده است در حالی که هفت روز قبل آن ۳۰۲۵ مورد بوده است.

سازمان مذکور تاکید کرد که تعداد کل موارد مشکوک به ابتلا به وبا به ۵۱۸۳۲ مورد رسیده است.

از سوی دیگر، یونیسف اعلام کرد که تلاش‌هایش را در یمن در سایه شیوع بیماری وبا افزایش داده است.

در همین حال، لوی شبانه، مدیر یونیسف در امور ساکنان مناطق عربی اعلام کرد که شیوع وبا در یمن جان ۱.۱ میلیون زن باردار را که از سوء تغذیه رنج می‌برند و به مراقبت فوری و باروری خدمات بهداشتی درمانی نیازمند هستند، تهدید می‌کند.

شبانه تصریح کرد، شیوع وبا میان زنان باردار یک فاجعه انسانی است و دشواری‌های بیشتری را برای زنان و مردان یمنی به دلیل آوارگی و سوء تغذیه ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین