|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۶۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
جان لویجی بوفون که با وجود ۳۹ سال سن هنوز قهرمانی در اروپا را در رده باشگاهی تجربه نکرده یک فرصت طلایی دارد تا بالاخره به این مهم دست یابد.
دروازه‌بان سابق رئال مادرید پیش از دیدار کاردیف به تمجید از جان لویجی بوفون پرداخت اما ابراز امیدواری کرد تیم سابقش قهرمان لیگ قهرمانان شود.

 به نقل از فوتبال ایتالیا، دو تیم یونتوس و رئال ماردید شنبه ۱۳ خرداد باید در کاردیف ولز برابر هم در فینال لیگ قهرمانان اروپا صف‌آرایی کنند.

جان لویجی بوفون که با وجود ۳۹ سال سن هنوز قهرمانی در اروپا را در رده باشگاهی تجربه نکرده یک فرصت طلایی دارد تا بالاخره به این مهم دست یابد.

ایکر کاسیاس درباره این بازی حساس، گفت: اگر رئال در فینال نبود من دوست داشتم بوفون جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او شایسته این است. خیلی مشخص است که من طرفدار رئال مادرید هستم ولی از طرفی هم دوران جان لویجی بوفون در فوتبال نباید بدون قهرمانی در لیگ قهرمانان تمام شود. او تقریبا تمام جام‌ها را کسب کرده اما این جامی است که او کم دارد و به همین خاطر فشار زیادی روی او است. بوفون فصل خیلی خوبی در لیگ داشته است و برای ما سالخورده‌های فوتبال مثل من و بوفون و پتر چک این اتفاق خیلی خوب است که در این سال‌ها به موفقیت دست یابیم.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: بوفون نشان داد که در ۳۹ سالگی می‌توان رقابت کرد و مفید بود. او فوتبال را در ۱۷ سالگی شروع کرده، وقتی من ۱۴ سال سن داشتم. فکرش را بکنید دروازه‌بانی که سه سال از من بزرگتر است هنوز دارد فوتبال بازی می‌کند و در فینال لیگ قهرمانان است. او یک الگو برای همه محسوب می‌شود، من بوفون را ستایش می‌کنم و باید بگویم که به بوفون حسادت می‌کنم چرا که موفقیت به دستاوردهای بزرگی داشته است.

کاسیاس در پاسخ به این سوال که برنده توپ طلا ۲۰۱۷ می‌تواند یک دروازه‌بان باشد، گفت: ببینید این خیلی سخت و پیچیده است که یک دروازه‌بان برنده توپ طلا شود. توپ طلا مساله پیچیده‌ای است ولی شاید روزی یک دروازه‌بان این جایزه را کسب کند. سال ۱۹۹۹ پیتر اشمایکل سه‌گانه را با منچستریونایتد کسب کرد. اولیور کان هم در سال ۲۰۰۲ به افتخارات بزرگی رسید ولی هیچ‌گاه به توپ طلا نرسیدند. ما دروازه‌بان‌ها همیشه در حاشیه قرار داریم. فقط یک بار یاشین در سال ۱۹۶۳ برنده این جایزه شد.

دروازه‌بان سابق رئال مادرید در پایان درباره فینال کاردیف، گفت: این بازی، بازی برابری است. یونتوس تیمی بوده که همیشه در دفاع قدرتمند بوده ولی امسال خط حمله قدرتمندی هم دارد. مادرید هم خط حمله قوی دارد. آنها الان رونالدو را دارند که خیلی قدرتمند شده ولی من فکر نمی‌کنم کامل و بدون عیب و نقض باشد. شاید بهتر باشد بگویم که یووه را تیم‌تر می‌دانم ولی شانس دو تیم ۵۰ ـ ۵۰ است. مادرید پنج فینال اخیر خودش را با پیروزی به پایان رسانده ولی یوونتوس تاکنون شش فینال را باخته است اما فکر کنم فشار را روی یوونتوس بیشتر کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین