|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۶۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
«بعد از گل اول بازیکنان بیشتر به هم ریخته بازی کردند و متاسفانه در نیمه دوم عملکرد تیم بسیار بدتر از نیمه اول شد و شکستی رقم خورد که قابل قبول نیست.
کاپیتان سابق تیم استقلال گفت: متاسفم برای کسانی که از شکست نماینده ایران خوشحال هستند. مگر سال‌ها پیش یکی دیگر از نمایندگان در آسیا 5 گل نخورد.

محمد نوازی  در واکنش به شکست غیرمنتظره 6 بر یک استقلال مقابل العین امارات گفت: «در تاریخ استقلال چنین نتیجه‌ای کم‌سابقه بود و بعد از این خیلی‌ها وقتی بخواهند از باخت‌های سنگین استقلال یادی کنند به طور حتم این نتیجه یکی از آنها خواهد بود. استقلال در روزی که تمامی بازیکنان آن کم فروغ بودند و دست سرمربی تیم هم برای استفاده از چند مهره کلیدی بسته بود، یکی از بدترین شکست‌هایش را متحمل شد.»

او افزود: «نبود امید ابراهیمی و امید نورافکن عملا امید استقلال را برای بردن پایین آورده بود و متاسفانه در همان اوایل مسابقه فرشید باقری هم مصدوم شد تا استقلال بدون بازیکنی که توانایی بازی در پست هافبک دفاعی دارد، بازی کند. این موضوع در جریان بازی کاملا خود را نشان داد. بازیکنان استقلال آشفته بودند و به نحوی بازی می کردند که انگار حریف خیلی از آنها بهتر است. متاسفانه روی گل اول کاملا مشهود بود که بازیکنان تیم آمادگی ذهنی مناسبی ندارند چرا که با وجود حضور مدافعان زیاد درون محوطه جریمه مهاجم العین به راحتی توپ را وارد دروازه کرد. در آن صحنه بیشتر بازیکنان مراقب بازیکنی بودند که قصد سانتر کردن داشت و این خیلی عجیب بود.»

مربی پیشین استقلال افزود: «بعد از گل اول بازیکنان بیشتر به هم ریخته بازی کردند و متاسفانه در نیمه دوم عملکرد تیم بسیار بدتر از نیمه اول شد و شکستی رقم خورد که قابل قبول نیست. امیدوارم این شکست سنگین درس عبرتی برای همه مربیان فوتبال ایران باشد که هیچ وقت هیچ حریفی را دست‌کم نگیرند. متاسفانه ما همین که چند بازی را می‌بریم همه چیز را زود فراموش می‌کنیم و با این تصور غلط بازی می کنیم که توانایی عبور از هر حریفی را داریم در حالی که واقعیت فوتبال روز دنیا چیز دیگری است. تیم‌های عربی به رغم کم استعداد‌بودن بیشتر بازیکنان‌شان به خوبی درک کرده‌اند و با بهترین نوع برنامه‌ریزی تا حدود زیادی خود را به سطح اول دنیا نزدیک کرده‌اند. چیزی که ما با این همه توانایی هنوز به آن نرسیده‌ایم.»

وی تاکید کرد: «استقلال و پرسپولیس هنوز یک استادیوم اختصاصی ندارند و تیم‌های پایه آنها در بی‌کیفیت‌ترین زمین‌ها تمرین می‌کنند. ساختار مناسبی ندارند و آکادمی در این باشگاه‌ها معنایی ندارد. سال‌هاست که تنها با هوادارن پز می‌دهیم و جالب اینکه هر بار شکست می‌خوریم تا چند روز درگیر آن می‌شویم و دوباره به راه قبلی‌مان را می‌رویم . اگر می‌آموختیم که از شکست باید درس بگیریم و با پر کردن نقاط ضعف خود راهی را برویم که دیگر این شکست ها تکرار نشود.»

نوازی خاطرنشان کرد: «الان نباید همه آوار شکست را بر سر منصوریان و کادرفنی‌اش خراب کنیم. شکی نیست که شکست 6 بر یک رقم خورده است. باید برای آینده برنامه‌ریزی و کمک کنیم تا سرمربی جوان استقلال تیمش را بسازد. اگر چه ما عادت کرده‌ایم که فقط از آینده‌نگری حرف بزنیم. تصمیم‌گیری‌های غلط اجازه نداده به سمتی گام برداریم که اشتباهات جبران شود. قصد تخریب کسی را ندارم اما در فصل جدید باید به منصوریان کمک شود تا تیمش را بسازد. او به خوبی ضعف‌های تیمش را شناخته و باید امکاناتی به او داده شود تا تیمش را در بهترین فرم ممکن بسازد تا در فصل بعد شاهد نمایش ضعیفی از استقلال در آسیا نباشیم.»

او با اشاره به نیاز استقلال به حمایت هواداران خطاب به آنها گفت: «مطمئن باشید من به عنوان هوادار، بازیکن و مربی استقلال بیش از خیلی‌های دیگر تلخی شکست 6 بر یک را حس کرده‌ام بنابراین به هواداران استقلال که به شدت آزرده‌خاطر و ناراحت هستند، می‌گویم که استقلال با یک شکست نابود نمی‌شود. آنها باید از تیم حمایت کنند چرا که استقلال به همه آنها نیاز دارد. من از همه آنها عذرخواهی می‌کنم که همکارانم در استقلال چنین شکستی را تجربه کردند و به‌عنوان کسی که الان هیچ سمتی در جمع آبی‌پوشان پایتخت ندارد و فقط یک هوادار است از دوستداران استقلال می‌خواهم که حامی یکدیگر باشیم تا بار دیگر تبدیل به همان تیم متحدی شویم که نتایج خوبی را با همین اتحاد به دست آورده است.»

کاپیتان سابق استقلال در مورد اینکه برگزاری دیرهنگام مسابقه عامل شکست سنگین استقلال نبود، بیان کرد: «بازی با تیم‌های عربی معمولا در ساعت 9 یا 10 شب است و تاخیر یکی دو ساعته به سود ما می‌توانست باشد چون از دمای هوا کاسته شده بود. باید بپذیریم که استقلال بد بازی کرد و به حریف اجازه داد تا به مرحله بعد صعود کند. تیم استقلال از لحاظ روحی و روانی به‌خصوص بعد از خوردن گل اول لطمه خورد و سرمربی هم نتوانست بین دو نیمه بازیکنانش را به بازی برگرداند.»

وی در مورد اینکه بسیاری در فضای مجازی به این نکته اشاره کرده بودند که بهتر بود استقلال در مرحله گروهی حذف می‌شد تا اینکه با شکست 6 بر یک برابر العین از گردونه رقابت‌ها حذف شود،‌ بیان کرد: «اگر منصوریان از این مرحله صعود می‌کرد خیلی حرف‌ها زده نمی‌شد. بیاییم واقع‌ بینانه حرف بزنیم. استقلال در روزی که بد بازی کرد متحمل شکستی سنگین شد. دست سرمربی هم در برخی پست‌ها خالی بود. من متاسفم برای کسانی که از شکست نماینده ایران خوشحال هستند. مگر سال‌ها پیش یکی دیگر از نمایندگان در آسیا 5 گل نخورد. بهتر است پشت یکدیگر باشیم و به این موضوع فکر کنیم که چرا 25 سال است خبری از قهرمانی در آسیا نیست. چرا هیچ نماینده‌ای نداشته‌ایم که نام ایران را در رده باشگاهی بهترین تیم قاره کهن کند. امیدوارم آنهایی که از این شکست خوشحالند، از خواب غفلت بیدار شوند.»

نوازی درباره اینکه بهتر نبود منصوریان امیدنورافکن را به تیم جوانان نمی‌داد، تصریح کرد: «همواره تیم ملی بر تمامی تیم‌های باشگاهی ارجحیت داشت و اگر آن تیم که در جام‌جهانی حذف شد نورافکن را در اختیار نداشت، الان منصوریان متهم به عدم همکاری می‌شد. شاید با بودن نورافکن هم استقلال حذف می‌شد. بپذیریم که همه بازیکنان استقلال روز بدی برابر العین داشتند و حریف هم نهایت استفاده را از موقعیت‌های خود برد.»

او در خصوص اینکه منصوریان در چه پست‌هایی باید تیمش را تقویت کند، بیان داشت: «منصوریان یک فصل کامل استقلال را در اختیار داشت و به خوبی نقاط قوت و ضعف تیمش را می‌شناسد. شکست دیشب هم به او آگاهی کامل را درباره برطرف نمودن نیازهای تیمش داده است. امیدوارم بازیکنانی به استقلال بیایند که قدر پیراهن این تیم را بدانند و شایسته پوشیده آن باشند. یک مقدار باب شده که برخی بازیکنان درک نمی‌کنند شرایط استقلال چگونه است و منصوریان باید با کسانی فصل بعد را شروع کند که همچون خودش دلسوز تیم باشند.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین