|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۶۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
ما چون مي‌دانيم خود دكتر روحاني و تيم اصلي دولت با اين مساله موافق نيستند و اگر اطلاع داشته باشند اجازه نمي‌دهند و موافق اين دخالت‌ها نيستند با دولت مشكلي نداريم. افرادي كه دخالت كنند فراكسيون اميد در خود صحن جواب آنها را مي‌دهد.
بهرام پارسايي، سخنگوي فراكسيون اميد مي‌گويد در اين روزها كه لابي انتخابات هيات رييسه گرم است برخي افراد دولتي بدون هيچ دليلي به مجلس رفت و آمد كرده و در مذاكرات خودشان را نشان مي‌دهند. او از اين بابت گله‌مند است و مي‌گويد انتظار ما اين است كه روند سال گذشته و دخالت اين عناصر دولتي در مناسبات دروني مجلس تكرار نشود. پارسايي درباره روند ائتلاف با مستقلين هم مي‌گويد ما پيام‌هاي متناقضي از آنها دريافت كرديم. برخي از اين آقايان خودشان به مطهري گفته‌اند ما اگرچه ٦-٦ با فراكسيون ولايي بسته‌ايم اما پشت پرده به شما راي مي‌دهيم. متن گفت‌وگوي «اعتماد» با بهرام پارسايي را در ادامه مي‌خوانيد:

در چند روز گذشته خبر دخالت برخي دولتي‌ها در انتخابات هيات رييسه مجلس به نفع جريان مقابل فراكسيون اميد منتشر شده است. چقدر اين اخبار صحيح هستند؟

ما سال گذشته دخالت بعضي دولتي‌ها را در انتخابات داخلي مجلس شاهد بوديم. اما امثال با موضع‌گيري‌هاي بسيار خوبي كه دكتر روحاني داشت و مسير بسيار خوبي كه تعيين كردند و راي بسيار عالي و چشمگيري كه مردم به آنها دادند با اينكه ما توان اخذ سه يا چهار ميليون ارا را نداشتيم و حتي حاضر نشديم از مردم به اين دليل عذرخواهي هم بكنيم) انتظارمان از كابينه دولت روحاني اين است كه آن روند سال گذشته را ادامه ندهند و بگذارند مجلس خودش تصميم بگيرد. مجلس از نمايندگان ملت تشكيل شده و خودشان اين فهم و درك و شعور را براي انتخاب دارند. به اضافه اينكه شناخت بهتري هم از صحن و روابط داخلي مجلس دارند. دخالت در كارهاي مجلس به نفع هيچ كس نيست و قطعا افرادي كه دخالت كنند نتيجه آن را خواهند ديد.

چه كساني از دولت دخالت مي‌كنند؟

اجازه بدهيد نام نبرم. اما گزارشاتي كه به ما رسيده است افرادي هستند كه طي اين چند روز چندين بار به مجلس آمده‌اند بدون اينكه هيچ دليل ديگري داشته باشد؛ در شرف همين انتخابات هيات رييسه رفت‌و‌آمد كرده‌اند. در مذاكراتي كه بوده است خودشان را نشان داده‌اند. كاش حداقل خودشان را نشان ندهند و مي‌توانستند طوري اقدام كنند كه به اين صراحت نباشد.

فراكسيون اميد اعتراض يا اقدامي كرده است ؟

ما چون مي‌دانيم خود دكتر روحاني و تيم اصلي دولت با اين مساله موافق نيستند و اگر اطلاع داشته باشند اجازه نمي‌دهند و موافق اين دخالت‌ها نيستند با دولت مشكلي نداريم. افرادي كه دخالت كنند فراكسيون اميد در خود صحن جواب آنها را مي‌دهد.

زمزمه ديگري كه الان شنيده مي‌شود مذاكره برخي افراد فراكسيون اميد خارج از چارچوب كميته تعامل و در واقع بدون اطلاع فراكسيون است. اين چقدر جدي است؟

نمايندگان فراكسيون اميد مشخص هستند و اگر قرار بر مذاكره باشد به صورت تيمي در مذاكرات حاضر مي‌شوند و نه انفرادي. من هنوز چيزي درباره صحت و سقم اين موضوع نمي‌دانم اما كار تشكيلاتي ما اين است كه چهار نفر آقايان حضرتي، وكيلي، حسين‌زاده و تابش را معرفي كرديم تا به صورت تيمي اگر نياز به مذاكره با جايي باشد شركت مي‌كنند. ما به صورت فردي وارد مذاكره نمي‌شويم. ممكن است در داخل صحن مجلس دوستاني به صورت انفرادي گفت‌وگو‌هايي داشته باشند اما نظر آنها موضع فراكسيون نيست.

تا امروز پالسي از جانب فراكسيون مستقلين براي مذاكره مجدد دريافت نكرديد؟

ما هيچ‌وقت دريچه تعامل و مذاكره را نبستيم. با اينكه آنها رفتند و ٦-٦ با فراكسيون ولايي بستند اما ما اين دريچه مذاكره را نبستيم. چون خواهان حفظ آرامش در مجلس هستيم و نمي‌خواهيم شكاف و دودستگي در مجلس ايجاد شود. ولي قطعا به اين هم تن نخواهيم داد كه گروهي بخواهند فراكسيون اميد را حذف كنند. فراكسيون اميد بزرگ‌ترين فراكسيون است و بيشترين حاميان را در جامعه و افكار عمومي دارد. هيچ كس نمي‌تواند حتي فكر حذف كردنش را هم به سرش راه دهد. ما خواهان تعامل هستيم. در صورتي كه حفظ وضعيت موجود كه حرف روز اول ما هم بود انجام شود ما همراه هستيم و حرفي هم نداريم.

خوب از جانب آنها پيام مثبتي در اين راستا دريافت كرديد؟

آنقدر در اين مدت پيام‌هاي ضد و نقيض به گوش ما رسيده است كه نمي‌دانيم كدام پيام واقعا حقيقي و عملي است و كدام نيست. البته به صورت انفرادي از فراكسيون مستقلين پيام‌هايي دريافت كرديم.

از بدنه فراكسيون يا هيات رييسه آن؟

يك نفر از هيات رييسه مثل آقاي جعفرزاده و بدنه آنها كه اصلا موافق اين ائتلاف ٦-٦ نيستند و دايما آن را انكار مي‌كنند. به هر حال در عرصه سياسي وقتي تصميمي گرفته مي‌شود يا غلط است كه بايد با پذيرش اشتباه آن را عوض كرد يا به آن پايبند باشند و ديگران را متهم نكنند. ما ازاين نگران هستيم كه وقتي مي‌گوييم بعضي مي‌خواهند مطهري را حذف كنند فورا موضع‌گيري مي‌كنند كه نيت ما اين نيست. در صورتي كه آقاي مطهري خودش در جلسه صد نفري مجمع عمومي فراكسيون بيان كرد كه آقايان گفته‌اند ٦-٦ بسته‌ايم ولي پشت پرده هم به شما راي مي‌دهيم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین