|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۶۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
دولت چین به تازگی خبر تکمیل ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان و اتصال آن به شبکه برق رسانی محلی را اعلام کرده است. میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در این کشور بسیار زیاد است و ساخت این نیروگاه خورشیدی شناور، جدیدترین اقدام این کشور در راستای بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر و فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی است.
 دولت چین به تازگی خبر تکمیل ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان و اتصال آن به شبکه برق رسانی محلی را اعلام کرده است. میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در این کشور بسیار زیاد است و ساخت این نیروگاه خورشیدی شناور، جدیدترین اقدام این کشور در راستای بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر و فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی است.

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در کشور چین با ظرفیت تولید ۴۰ مگاوات ساعت برق به پایان رسیده است. نیروگاه های خورشیدی شناور چندین مزیت نسبت به نیروگاه های خورشیدی متداول دارند که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.
 
 ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در چین

دولت چین به تازگی خبر تکمیل ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان و اتصال آن به شبکه برق رسانی محلی را اعلام کرده است. لازم به ذکر است میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در این کشور بسیار زیاد است و ساخت این نیروگاه خورشیدی شناور، جدیدترین اقدام این کشور در راستای بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر و فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی است.

این نیروگاه عظیم خورشیدی که در شهر هواینان در استان آنهویی ایجاد شده است، توسط یک شرکت تولید کننده اینورترهای PV (مبدل هایی که برق خروجی DC نیروگاه های خورشیدی را به برق AC تبدیل می کنند) به نام Sungrow power Supply ساخته شده است و قادر است ۴۰ مگاوات ساعت برق تولید کند. جالب اینجا است که این نیروگاه در منطقه ای ساخته شده است که قبلا پر از معادن زغال سنگ بوده است و در حال حاضر در آب فرو رفته است.

نیروگاه های خورشیدی شناور نوع جدیدی از نیروگاه های خورشیدی هستند که از طراحی منحصر به فردی برخوردار هستند و محبوبیت آن ها به طور فزاینده ای در حال افزایش است؛ زیرا هم کارایی آن ها نسبت به نیروگاه های خورشیدی متداول بیشتر است و هم ساخت آن ها در روند برنامه ریزی های شهری اختلالی ایجاد نمی کند. ایجاد این نیروگاه های خورشیدی بر روی سطح آب دو مزیت دارد؛ اول اینکه باعث کاهش تبخیر آب می شود و دوم اینکه ساخت آن ها موجب نمی شود برخی از اراضی ارزشمند در خشکی اشغال شوند.
 
در ضمن ساخت نیروگاه های خورشیدی در آب باعث می شود خطر زوال سلول های خورشیدی که در بلند مدت می تواند منجر به افزایش قابل توجه دما شود، به حداقل برسد. این نیروگاه عظیم، نخستین نیروگاه خورشیدی شناور چین نیست و در سال ۲۰۱۶ نیز یک نیروگاه خورشیدی شناور مشابه دیگر با ظرفیت تولید ۲۰ مگاوات ساعت برق در همین منطقه از کشور چین ساخته و رونمایی شد. در ضمن چین صاحب بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان ساخته شده در خشکی (البته از نظر مساحت) نیز است که مساحت آن ۱۶ کیلومتر مربع است.

این نیروگاه های عظیم خورشیدی در چین تا حدودی به لطف کاهش هزینه های استفاده از انرژی های خورشیدی، ساخته شده است. پیش بینی می شود چین تا سال ۲۰۲۰ با بهره مندی از نیروگاه های خورشیدی جدید الاحداث خود بتواند هزینه پیشنهادی استفاده از برق فوتو ولتاییک (برق تولید شده با استفاده از انرژی خورشیدی) را به یک سوم هزینه کنونی کاهش دهد و این رویکرد به منظور رقابت با نیروگاه های برق زغال سنگی دنبال خواهد شد. در ضمن این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد میزان استفاده خود از انرژی های غیر فسیلی را به میزان بیست درصد افزایش دهد.

یک گزارش سالانه منتشر شده توسط سازمان ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که سال ۲۰۱۶ گرم ترین سال تاریخ در سراسر جهان بوده است و این سال سومین سال بوده است که رکورد جدیدی برای افزایش دمای جهانی ثبت شده است؛ بنابراین برای مقابله با این فاجعه باید به صورت جدی به سمت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر روی آوریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین