|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹
کد خبر: ۱۶۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
در این راستا، بسیار مهم است که بانک ها خود را به نرم افزارهای کشف بهنگام تقلب و تخلف مجهز کنند که خوشبختانه بانک ملت در این زمینه تلاش های قابل ستایشی را داشته است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که خوشبختانه بانک ملت اقدامات ارزشمندی در زمینه پیشگیری از بروز تخلف و تقلب انجام داده است.
 
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر حسین قضاوی در جمع مدیران ارشد این بانک با اشاره به راه اندازی سامانه کشف تقلب در بانک ملت، آن را از کاراترین نرم افزارها در سیستم بانکی کشور خواند و گفت: بخش فناوری اطلاعات این بانک، تجربیات بالایی در زمینه طراحی و راه اندازی نرم افزارهای جدید در بخش های مختلف دارد که این امر قابل تحسین است.

وی همچنین با قدردانی از بانک ملت به دلیل تجهیز جایگاه های سوخت به سامانه پرداخت آنلاین وجه سوخت مصرفی، این امر را باعث تسهیل در امور صاحبان خودرو، افزایش امنیت جایگاه ها و کاهش نقل و انتقال اسکناس و مسکوک، ذکر کرد.

معاون وزیر اقتصاد ارزش تولید ناخالص داخلی کشور را حدود۱۴۰۰ تریلیون تومان خواند و اظهار داشت: این درحالی است که حجم مبادلات اقتصادی کشور مبلغی حدود ۶ برابر تولید ناخالص داخلی یعنی بیش از ۸ هزار تریلیون تومان است و با توجه به این که حجم اسکناس و مسکوک در مبادلات اقتصادی کشور کمتر از سه درصد است این امر نشان می دهد که حجم مبادلات الکترونیک در کشور قابل ملاحظه است.

به گفته وی، با توجه به این حجم مبادلات الکترونیک، یک بانک به هیچ وجه نباید ریسک عملیاتی خود را نادیده بگیرد زیرا اگر این ریسک کنترل نشود، ریسک شهرت آن افزایش یافته و شهرت آن خدشه دار می شود.

دکتر قضاوی خاطرنشان کرد: در این راستا، بسیار مهم است که بانک ها خود را به نرم افزارهای کشف بهنگام تقلب و تخلف مجهز کنند که خوشبختانه بانک ملت در این زمینه تلاش های قابل ستایشی را داشته است.

وی تاکید کرد: یک بانک باید بتواند به موقع رویدادهای مالی نامطلوب را پیش بینی و رصد و از وقوع آنها جلوگیری کند.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر ضرورت تطبیق تصمیمات با مقررات تدوین شده از سوی مراجع نظارتی، تصریح کرد: با توجه به حجم عظیم رویدادهای مالی یک بانک، دیگر نمی توان با تشخیص یا حضور ذهن کارکنان، میزان تطبیق تصمیمات با مقررات را تشخیص داد.

وی با بیان این نکته که یک بانک برای تعامل با بانک های دنیا نیازمند تطبیق اقدامات خود با قوانین و مقررات است، اضافه کرد: بانک مرکزی در این زمینه مطالعات زیادی را انجام داده و به تازگی هم دستورالعملی را تنظیم کرده که در کمیسیون فرعی شورای پول و اعتبار تصویب شده و پس از تصویب در کمیسیون اصلی، به بانک ها ابلاغ خواهد شد.

دکتر قضاوی تاکید کرد که تطبیق تصمیمات با مقررات باید به صورت سیستمی و با استفاده از نرم افزارهای ویژه صورت گیرد، نرم افزاری که همه ابعاد موضوع را به صورت استاندارد مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین بر لزوم طراحی نرم افزار جامع ذینفع واحد در بانک های کشور تاکید کرد و گفت: بانک ها باید روی این سه موضوع مهم، سرمایه گذاری کنند تا بتوانند از ریسک عملیاتی و به تبع آن ریسک شهرت جلوگیری کنند.

دکتر قضاوی اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که در کمترین زمان ممکن و با استفاده از سیستم های نرم افزاری به روز، از بروز حوادث و رویدادهای نامطلوب در بانک های کشور جلوگیری شود.

وی در عین حال از کارشناسان حوزه های فناوری اطلاعات و بازرسی و نظارت بانک ملت به دلیل طراحی سامانه کشف تقلب، به صورت ویژه قدردانی کرد.

دکتر هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک ملت هم در سخنانی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، از مساعدت های دکتر قضاوی، معاون وزیر اقتصاد در به سرانجام رسیدن برنامه های این بانک در سال گذشته به ویژه در بحث دریافت سود مطالبات بانک از دولت قدردانی کرد.

وی با تشریح بخشی از عملکرد بانک ملت در سال گذشته، به رشد ۴.۲ برابری حجم عملیات ارزی این بانک در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: این میزان رشد، بانک ملت را در رتبه نخست نظام بانکی کشور در این زمینه، قرار داده است.

مدیرعامل بانک ملت، رونمایی از ۱۰ خدمت جدید در این بانک را از دیگر موفقیت های سال گذشته خواند و ادامه داد: شاپ کارت خدمتی است که در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برای مشتریان خرد و به ویژه مشتریان گروهی راه اندازی و تاکنون ۳۱ هزار فقره کارت برای متقاضیان صادر شده است.

به گفته وی، جاب کارت هم با هدف تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان خرد از ابتدای تیرماه سال جاری عملیاتی می شود. ضمن این که ال سی کارت هم به زودی ویژه قطعه سازان، پتروشیمی ها و ... عرضه خواهد شد.

دکتر اخلاقی، سامانه جامع وصول مطالبات را از اقدامات مهم بانک ملت ذکر کرد و اظهار داشت: با وجود این که نسبت مطالبات به تسهیلات در این بانک پایین تر از شبکه بانکی است، اما با راه اندازی این سامانه درصدد هستیم تا این نسبت را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

وی اعلام کرد که تا پایان سال جاری، تمامی مطالبات بانک ملت در سراسر کشور در این سامانه متمرکز و بدین ترتیب از بسیاری از انحرافات جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملت، پیاده سازی شتاب ۷ در این بانک به عنوان نخستین بانک کشور و آغاز به کار سیستمcoreارزی متصل بهcoreریالی را از دیگر اقدامات بزرگ این بانک در زمینه فناوری اطلاعات خواند و گفت:coreارزی بانک ملت در حال توسعه فازهای جدید است که امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال، به صورت کامل راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: طراحیcore۲بانک ملت هم با نیازسنجی، معماری جدید و فرآیندهای آسان تر آغاز شده است که تا حدود ۱۴ ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

در این جلسه مرتضی تبریزی، مدیر امور انفورماتیک و مجتبی کحالی مدیر امور بازرسی بانک ملت نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در این حوزه ها به ویژه در زمینه نرم افزارهای مبارزه با تخلف و تقلب ارائه کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین