|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۶۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
اگر کسی سحری خورده است و در همان ساعات اولیه ماه رمضان بی حال می‌شود از افت قند خون نیست و به بد غذا خوردن در هنگام سحری بر می گردد.
استادیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: غذاهای پروتئین دار را تنها در افطار مصرف کنید و از خوردن این دست غذاها در سحری به دلیل ایجاد تشنگی پرهیز کنید.

محمد حسین انتظاری  اظهار داشت: خوردن غذاهای پروتئین دار در سحری برای نوجوانانی که سال اول روزه را سپری می‌کنند و برای رشد آنها این دست از غذاها لازم و ضروری است، توصیه می‌شود.

وی بیان داشت: افراد بالغ با مصرف غذاهای پروتئین دار در سحری تنها با شدت تشنگی در طول روز مواجه میشوند و بهتر است که به جای پخت برنج ساده از پلوسبزی، پلو کلم و پلو هویج و در مرتبه بعد از پلو ماش و عدس و غیره استفاده کنند.

استادیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: سحری خوردن در این ایام که بین ۱۵ تا ۱۷ ساعت فرد روزه دار است، یکی از ضروریات است و سبب سلامتی فرد می‌شود.

وی بد غذا خوردن در ایام سحری را عامل بی حالی در روزه دار دانست و اعلام کرد: اگر کسی سحری خورده است و در همان ساعات اولیه ماه رمضان بی حال می‌شود از افت قند خون نیست و به بد غذا خوردن در هنگام سحری بر می گردد.

انتظاری با اشاره به اینکه نباید افطاری را با میوه خوردن آغاز کرد چراکه بهتر است افطاری همیشه با یک غذای گرم یا یک نوشیدنی داغ شروع شود، اضافه کرد: با وجودی که میوه خوردن با غذا اصلا توصیه نمی شود اما در ماه رمضان به خاطر شرایط ویژه و به دلیل اینکه آب بدن تامین شود توصیه می شود که ایام سحری به همراه غذا میوه آبدار مصرف شود.

وی با اعلام اینکه از مصرف آب، چای و کاکائو در ایام سحری خودداری شود، اضافه کرد: مصرف غذاهای تند را در سحری اصلا توصیه نمی شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین