|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۶۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان، با اعلام آماده باش در استان برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها، دستور تشکیل ستاد اطفای حریق منابع طبیعی در شهرستان‌ها را صادر کرد.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان، با اعلام آماده باش در استان برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها، دستور تشکیل ستاد اطفای حریق منابع طبیعی در شهرستان‌ها را صادر کرد.
 
فرامند هاشمی زاده در شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع بررسی آتش سوزی‌های اخیر، اظهار کرد: اهمیت جنگل‌ها و منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست و وظیفه حفاظت از این سرمایه‌ها بر عهده همه ماست، اما گاهی در این زمینه شاهد اهمال مدیریتی هستیم.

وی با تاکید بر آماده باش ستادهای بحران شهرستان‌ها افزود: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع، شناسایی عرصه‌های بحرانی و بسیج امکانات و ظرفیت‌های استانی باید دوباره مدنظر فرمانداران قرار گیرد.

هاشمی زاده همچنین با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در استان اعم از صنعتی، تجاری و خانگی اظهار کرد: راه اندازی پایگاه‌های اطفای حریق، تشکیل کمیته فنی، راه اندازی سالن‌های چند منظوره و اختصاص تجهیزات باید در دستورکار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تدوین طرح جامع مدیریت بحران با هدف ارائه نقشه راه برای مناطق مختلف استان نیز جزو ضروریات این استان است.

*ضرورت راه اندازی چهار پایگاه اطفای حریق

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت حفظ پوشش گیاهی در استان و مقابله با ریزگردها، گفت: خوزستان نیاز به حداقل راه اندازی چهار پایگاه ثابت اطفای حریق دارد.

کیامرث حاجی زاده با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌های زاگرس، پاساژ رضوان اهواز و یکی از انبارهای شرکت نیشکر، اظهار کرد: مشکلات، تجهیزات و پتانسیل‌های استان در زمینه اطفای حریق باید بازنگری شود.

وی با تاکید بر راه اندازی سالن‌های مدیریت بحران در شهرستان ها، تصریح کرد: ۱۳ سالن چند منظوره مدیریت بحران چندین سال است که متروکه و یا تغییر کاربری داده شده است به طور مثال سالن مدیریت بحران یکی از شهر‌ها به دانشگاه علمی کاربردی تبدیل شده است.
حاجی زاده افزود: بر اساس بخشنامه وزیر کشور امکانات مدیریت بحران استان‌ها تن‌ها مربوط به همین بخش است و هر دستگاهی به غیر از این عمل کند، تخطی کرده است.

وی از برگزاری سمینار بین المللی اطفای حریق در ماهشهر با محوریت پتروشیمی‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته حادثه پتروشیمی بوعلی نیز در استان رخ داد باید در بحث ایمن سازی، حفاظت و تجهیز امکانات تمرکز کرد.

حاجی زاده افزود: در راه اندازی پتروشیمی‌ها توسط بخش خصوصی، بسیاری از استانداردهای لازم به ویژه در بحث ایمنی و تجهیزات رعایت نمی‌شود و سال گذشته در صورتی که آتش سوزی پتروشیمی بوعلی به درستی مدیریت نمی‌شد، ممکن بود شاهد بروز فاجعه در شهرستان ماهشهر و استان باشیم.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد شهردار اهواز در حادثه مهار آتش سوزی پاساژ رضوان ادامه داد: در این حادثه به موقع عمل نکردیم و شاهد بی نظمی و عدم مدیریت واحد بودیم.

* ۲۵ مغازه پاساژ رضوان بیمه نبودند

مدیر شعب بیمه ایران در خوزستان نیز در این نشست با اشاره به آتش سوزی اخیر در پاساژ رضوان اهواز گفت: ۲۱ مورد از واحدهای تجاری این پاساژ ارزیابی شده و ۱۱ مورد از آن‌ها خسارت خود را دریافت کرده، ۱۰ مورد نیز باید مدارک خود را تکمیل کنند و ۱۴ مورد نیز برای تصمیم گیری به تهران ارسال شده اند.

کیومرث فتح الله پور افزود: پاساژ رضوان ۷۳ مغازه داشته که ۳۵ واحد از آن‌ها تحت پوشش بیمه ایران، ۱۲ واحد تحت پوشش سایر بیمه‌ها و حدود ۲۵ واحد نیز فاقد پوشش بیمه‌ای بوده اند.

*تردد روزانه یک هزار نفتکش

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) نیز در این نشست گفت: روزانه بیش از یک هزار دستگاه نفت کش و کامیون‌های حمل گاز و میعانات نفتی در جاده‌های این استان تردد می‌کنند.

عبدالصاحب شمخانی تصریح کرد: این شرکت مسئول تامین سوخت است و امدادرسانی به نفتکش‌های واژگون شده جزو مسئولیت‌های این شرکت نیست و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به آمار بالای واژگونی نفتکش‌ها و مسئولیت سازمان حمل و نقل و راهداری در این زمینه، پیشنهاد کرد که امدادرسانی به این خودرو‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین