|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۶۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای به حمله به اتوبوس حامل قبطی‌ها در المنیا مصر واکنش نشان داد.
 وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای به حمله به اتوبوس حامل قبطی‌ها در المنیا مصر واکنش نشان داد.

 به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه به اتوبوس حامل قبطی‌ها که ۲۹ کشته و ۲۵ زخمی برجای گذاشت به خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل آروز کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: عملیات تروریستی که داعش و القاعده در کشورهای عربی و دیگر کشورهای دنیا انجام می‌دهند نشانه همه گیر شدن تروریسمی است که سوریه درباره مخاطرات آن هشدار داده بود.

در این بیانیه آمده است: این قبیل اقدامات تروریستی بزدلانه نشان می‌دهد که جامعه جهانی به سبب عدم جدیت در مبارزه با گروههای تروریستی به سطح لازم رویارویی نرسیده است. علت این هم عدم جدیت و دوگانه بودن معیار‌ها و اهمال بسیاری از کشور‌ها به ویژه کشورهای غرربی و ادوات آن‌ها در جهان عرب و دیگر مناطق است که اقدام جدی انجام نمی‌دهند.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست که اقدامات محکم و فوری را با اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم به عمل آورد، تروریسمی که کشورهای جهان به ویژه سوریه و مصر، عراق و دیگر کشور‌ها را هدف قرار داده است و کشورهای حامی تروریسم که حمایت مالی، تسلیحاتی، آموزش و پناه دادن به تروریست‌ها به عمل می‌آورند را مورد بازخواست قرار دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین