|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۶۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
استمرار جریان باد در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۳ خردادماه باعث شد تا توده گرد و غبار شکل گرفته، سراسر غرب کشور از خوزستان تا آذربایجان را تحت تاثیر قرار دهد.
مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: شکل گیری توده گرد و غبار در داخل خاک عراق، باعث شد تا توده گرد و غبار شکل گرفته، سراسر غرب کشور از خوزستان تا آذربایجان را فرا گیرد.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، ضیاء الدین شعاعی مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار در خصوص گرد و غبار روز چهارشنبه ۳ خردادماه سالجاری، گفت: آخر وقت روز سه شنبه ۲ خردادماه با شکل گیری بادهای غربی، توده گرد و غباری در داخل خاک عراق شکل گرفت.

وی افزود: استمرار جریان باد در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۳ خردادماه باعث شد تا توده گرد و غبار شکل گرفته، سراسر غرب کشور از خوزستان تا آذربایجان را تحت تاثیر قرار دهد.

شعاعی ضمن تاکید بر این موضوع که توده از نظر گرد و غبار در رده متوسط قرار داشت، تصریح کرد: اما وسعت تاثیر ثابل توجه این توه باعث شد تا علاوه بر استان خوزستان، از ایلام تا آذربایجان نیز تحت تاثیر این توده قرار گیرند و حتی بر اثر استمرار فعالیت این توده، آثار آن در مرکز کشور و تهران نیز ملاحظه شد.

مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: بر اثر فعالیت این توده، شاهد رشد قابل توجه غلظت گرد و غبار غرب کشور در روز ۳ خرداد بودیم تا جایی که هم زمان با ساعت ۹ صبح؛ شدت گرد و غبار (PM۱۰) در ایلام به ۲۰۲، مهران ۲۳۹ و دهلران به ۱۷۶ رسید. همچنین شدت گرد و غبار ساعت  ۱۲ ظهر در مهران با روند افزایشی  به ۲هزار و ۲۷۶ میکروگرم بر مترمکعب (PM۱۰) رسید.

وی با بیان اینکه شدت گرد و غبار ۱۵۰ میگرو گرم، سطح اخطار برای کلیه اقشار جامعه است، اضافه کرد: در استان خوزستان نیز هم زمان با ۳ خردادماه و از ساعت ۱۷ تا ۱۹ شدت گرد و غبار با یک روند افزایشی از ۹۰ به ۳۱۲ رسید. همچنین شدت گرد و غبار در سوسنگرد از ۲۱۵ به ۵۴۲ و در خرمشهر از ۲۰۸ به ۲۹۸  میکروگرم بر متر مکعب رسید.

شعاعی خاطرنشان کرد: توده های کم تراکمی از روز چهارشنبه ۳ خردادماه تا امروز شنبه ۶ خردادماه متناوبا غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده و آخرین گزارش دریافتی از استان ایلام نیز حکایت از آن دارد که در ساعت ۱۱ صبح امروز، شدت گرد و غبار در ایلام به ۱۶۳، ایوان ۲۰۶ و دهلران به ۱۱۷ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که نشان دهنده روند کاهشی شدت گرد و غبار است.

مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: همچنین هوا در خرم آباد در شرایط سالم قرار دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین