|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۶۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی دو کاندیدا جبهه مردمی نیروهای انقلاب که یکی انصراف داد و دیگری در رقابت با حسن روحانی شکست خورد هر دو اعلام کرده‌اند که مطالبات هواداران خود را پیگیری خواهند کرد.
حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: کسانی که رئیسی را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مورد تشویق قراردادند، قصد ناصوابی در پشت پرده داشتند.

محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی دو کاندیدا جبهه مردمی نیروهای انقلاب که یکی انصراف داد و دیگری در رقابت با حسن روحانی شکست خورد هر دو اعلام کرده‌اند که مطالبات هواداران خود را پیگیری خواهند کرد.

اما نکته اینجاست که هیچ‌یک از این آقایان مشخص نکرده‌اند که با چه سازوکاری این کار را انجام می‌دهند، محمد صالح جوکار نماینده اصولگرا مجلس نهم معتقد است: «در صورت تقویت جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) در قالب همین جبهه امکان پیگیری مطالبات وجود دارد.» اما سؤال پیش می‌آید که آیا جمنا چنین توانایی دارد؟

جبهه مردمی نیروهای انقلاب که باهدف ثبت‌ِ نام حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور تک دوره‌ای فعالیت خود را آغاز کرد نه در ریاست جمهوری و نه در انتخابات شورا موفق به کسب نتیجه نشد، برخی از اصولگراها معتقد هستند که برنامه‌ریزی‌های اشتباه همین جبهه سبب تحمیل شکست فوق شده است.

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگراى مستقل در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در خصوص طرح پیگیری مطالبات 16 میلیون رأی توسط ابراهیم رئیسی بیان کرد: ایشان خود مجری قانون بوده و باید بر اساس آن حرکت کند. درصورتی‌که رئیسی درصدد برآید تا مطالبات هواداران خود را مورد پیگیری قرار دهد باید به‌طور شخصی این کار را اجرایی سازد و تبریک جبهه مردمی نیروهای انقلاب «جمنا» از حامیان او به حسن روحانی نشان‌دهنده این مسئله است.

بیادی در رابطه با امکان پیگیری مطالبات در پوشش جبهه مردمی نیروهای انقلاب تأکید کرد: جمنا حزب محسوب نمی‌شود و یک باند اصولگرایی است که پشت پرده آن از 5 یا 6 نفر تشکیل‌شده است. درواقع جبهه مردمی نیروهای انقلاب به‌صورت قانونی تشکیل نشده و به‌طور نمونه دبیر کل آن هنوز مشخص نیست؛ بنابراین تصمیم‌ها توسط افراد دیگر گرفته و در گروه دیگر دیکته می‌شود که نتیجه آن‌هم همین حضور خودخواهانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شد.

این فعال سیاسی اصولگراى معتدل در خصوص علت این امر توضیح داد: اصولگرایان بزرگ‌تر معقولی که همگی درایت او را قبول داشته باشند، ندارند.

وی درباره ویدئو حداد عادل بابت حمایت از اعضای شورای شهر اصولگرایان نیز مطرح کرد: حداد عادل درصدد است تا نقش بزرگ‌تری را ایفا کند، اما لوازم و جایگاه آن را ندارد.

بیادی در رابطه با کناره‌گیری قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: آقای قالیباف نسبت به میرسلیم و رئیسی رأی بالاتری داشت و اینکه مطرح می‌کنند آرا او از مناظره سوم کاهش یافت برای توجیه تصمیم‌های اشتباه خودشان در این رابطه است.

وی درباره دلیل این تصمیم اظهار داشت: مشاوره و پیش‌بینی‌های نادرست سبب اخذ چنین تصمیمی در پشت پرده "جمنا" شد.

بیادی در خصوص آینده سیاسی قالیباف نیز توضیح داد: با توجه به اینکه جامعه سیاسی ما پایدار نیست و احزاب نقش مهمی در مشارکت و حضور مردم ندارند، بنابراین به وقوع پیوستن هر رویدادی محتمل است.

این فعال سیاسی اصولگر در ادامه اضافه کرد: اینکه برخی مدام تأکید دارند کسانی که دو یا سه دوره نامزد انتخاباتی شده‌اند، دیگر نباید وارد این عرصه شوند، هیچ قاعده‌ای برای آن متصور نیست زیرا همان‌طور که توضیح دادم احزاب به شکل واقعی فعال نیستند بنابراین تا زمانی که این موارد صرفاً در قالب واژه‌ها مطرح می‌شود هر اتفاقی روی می‌دهد. به‌طور نمونه در صورتی همین‌الان به آقای کرباسچی پیشنهاد شهرداری تهران داده شود، می‌پذیرد.

بیادی همچنین در خصوص آینده سیاسی ابراهیم رئیسی نیز ابراز کرد: نظر شخصی من این است کسانی که رئیسی را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مورد تشویق قراردادند، قصد ناصوابی در پشت پرده داشتند. به‌عبارتی‌دیگر برخی از روی حسادت ایشان را جلو انداختند تا در صورت احتمال یک آینده روشن با توجه به این اندازه حمله به او در مناظره‌ها شانیت یک مقام بالاتر را از دست بدهد این در حالی است که اصولگرایان باید قبول کنند که نسبت به نتایج گذشته در حدود ده میلیون کاهش و ریزش در جامعه بزرگ اصولگرایى داشته‌اند و چنانچه این تحلیل درست باشد واى به حال آینده آنان.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین