|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۶۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
در آستانه بازی آسیایی سرخابی‌ها با رقبای قدرتمندشان، ناگهان دعوایی سراسر بیهوده و کاذب بین آنها در گرفت. چراغ اول را علیرضا منصوریان روشن کرد. سرمربی استقلال پیش از بازی با العین در اظهارنظری عجیب به پرسپولیس «تیم دوم پایتخت» لقب داد که این موضوع خشم شدید سرخ‌ها را به دنبال آورد.
 در آستانه بازی آسیایی سرخابی‌ها با رقبای قدرتمندشان، ناگهان دعوایی سراسر بیهوده و کاذب بین آنها در گرفت. چراغ اول را علیرضا منصوریان روشن کرد. سرمربی استقلال پیش از بازی با العین در اظهارنظری عجیب به پرسپولیس «تیم دوم پایتخت» لقب داد که این موضوع خشم شدید سرخ‌ها را به دنبال آورد.

در 48ساعت گذشته بسیاری از هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس به این مساله واکنش نشان داده‌اند و در صدد آن برآمده‌اند که استقلال را به عنوان تیم دوم و یا حتی سوم پایتخت معرفی کنند!

این اولین دعوای بیخودی نیست که تازگی‌ها بین دو تیم سرخابی به وجود آمده. آنها همین دو ماه قبل هم شدیدا درگیر مساله «ستاره بالای لوگو» بودند و هر کدام دیگری را به رفتار آماتور و غیرحرفه‌ای متهم می‌کردند. این طرفی‌ها عقیده داشتند فقط به خاطر قهرمانی در مسابقات قاره‌ای باید ستاره نصب کرد و آن طرفی‌ها هم با تمسخر این رویکرد، از لزوم طراحی ستاره بعد از هر 10قهرمانی لیگ سخن می‌گفتند. با این همه باید انصاف داد که آن چالش، خیلی آبرومندانه‌تر از دعوای اخیر بر سر عنوان «تیم اول پایتخت» بوده است. هر چه باشد موضوع نصب ستاره در دنیا به طور جدی پیگیری می‌شود و جنبه آماری دارد. با این وجود دعوا بر سر اینکه کدام تیم، تیم اول شهر محسوب می‌شود آنقدر کیفی و غیرقابل ارزیابی است که شاید هرگز جوابش به طور قطعی روشن نشود.

قدرت یک تیم فوتبال مولفه‌های متعددی دارد و به همین دلیل خیلی از مواقع مقایسه باشگاه‌ها با هم دشوار می‌شود. مثلا شاید بتوان از فاکتور «عمومیت» به عنوان یکی از اولین سنجه‌های قضاوت یاد کرد. به هر حال مهم است که هر تیم چقدر هوادار دارد و چند درصد از مردم شهر را درگیر خودش می‌کند. شاید در این زمینه پرسپولیسی‌ها وضع بهتری در مقایسه با استقلالی‌ها داشته باشند؛ اما در عین حال آبی‌ها هم می‌توانند حضور موفق‌ترشان در تورنمنت‌های قاره‌ای را گوشزد کنند و به این ترتیب خودشان را حایز اعتبار بالاتری نسبت به رقیب دیرینه بدانند. از آن سو پرسپولیسی‌ها برای اثبات حقانیت‌شان به موفقیت‌های بیشتر در مسابقات داخلی استناد می‌کنند و استقلالی‌ها هم سراغ تاریخچه داربی‌ها می‌روند و یادآوری می‌کنند که بیشتر از پرسپولیس در این جدال حیثیتی موفق بوده‌اند... این دعوا را تا صبح می‌توان ادامه داد، اما به راستی چه کسی می‌تواند تعیین کند محبوبیت وزنه سنگین‌تری است یا قهرمانی قاره‌ای؟ و باز چه کسی قادر است به قطعیت بگوید لژیونرهای سرشناس‌تر پرسپولیس در تاریخ، اهمیت بیشتری نسبت به 100امتیاز اختلاف استقلال با سرخ‌ها در جدول ادوار لیگ برتر دارد؟

به گزارش بانک ورزش، چنانکه می‌بینید این چالش ابدا قابل رفع نیست و تنها کاری که از دست دو طرف بر می‌آید این است که افتخارات‌شان را که به نظر خودشان مهم‌تر است به رخ حریف بکشند. حتی در مادرید هواداران اتلتیکو معتقدند آنها تیم اول شهر هستند، نه رئال! این مهم نیست که خیلی‌ها در دنیا رئال را بهترین باشگاه تاریخ بدانند، چرا که اتلتیکویی‌ها هم استدلال‌های خودشان را در این مورد دارند؛ درست مثل هواداران تورینیو که عقیده دارند آنها در اولویت بالاتری نسبت به یوونتوس هستند و البته تاتنهامی‌ها که خودشان را از چلسی و آرسنال بالاتر می‌دانند. در نتیجه درگیری اخیر سرخابی‌ها با محوریت «تیم اول پایتخت» صرفا یک بحث فانتزی و غیرقابل جمع‌بندی است که فقط می‌تواند سر هواداران را گرم کند. در این تنور، دنبال نان نباشید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین