|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۶۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد: چهار نظامی ترکیه در درگیری مسلحانه با عوامل تروریستی پ.ک.ک در شهرستان چالدران استان وان کشته شدند.
 ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد: چهار نظامی ترکیه در درگیری مسلحانه با عوامل تروریستی پ.ک.ک در شهرستان چالدران استان وان کشته شدند.

 بر اساس اطلاعیه مطبوعاتی ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، در پی آتش زدن سه دستگاه کامیون سنگین و تعدادی خودرو سبک توسط عوامل تروریستی در شرق ترکیه، عملیات برای جستجوی عوامل این اقدام آغاز شد و در درگیری بین نظامیان ترکیه و عوامل تروریستی پ.ک.ک، چهار نظامی ترکیه شامل سه سرباز و یک نیروی محافظ امنیتی کشته شدند.

بر اساس این اطلاعیه، در ادامه این درگیری که در منطقه کوهستانی تندورک رخ داد، 9 نفر از عوامل تروریستی پ.ک.ک نیز کشته شدند.

بنا به این گزارش، این عملیات در منطقه ای به نام گلزار محله و در جاده دسترسی چالدران به دوغوبایزید و در محلی آغاز شد که روز گذشته چند دستگاه کامیون سنگین به دست عوامل تروریستی به آتش کشیده شدند.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه با اشاره به زخمی شدن چهار نظامی در این عملیات، اعلام کرد که زخمی های این درگیری به مراکز درمانی منتقل شده اند و عملیات همچنان ادامه دارد.
حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.

این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.

این تشکیلات اوایل ماه جاری میلادی علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرد.

دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین