|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۶۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
شرکت های ژاپنی در حال همکاری با دو شرکت لاکهید مارتین و رایتون آمریکا هستند تا بتوانند به یک سامانه راداری پیشرفته موشکی دفاعی دست پیدا کنند.
 شرکت های ژاپنی در حال همکاری با دو شرکت لاکهید مارتین و رایتون آمریکا هستند تا بتوانند به یک سامانه راداری پیشرفته موشکی دفاعی دست پیدا کنند.

 از زمانی که پرتاب های موشکی بالستیک کره شمالی به سمت دریای ژاپن افزایش یافته، توکیو نیز عزم خود را برای خرید سامانه های دفاعی جزم تر کرده است.

ژاپن می گوید که کره شمالی در حال افزایش توان موشکی بالستیک خود می باشد و به همین دلیل این کشور باید به انواع سامانه های پیشرفته دفاعی موشکی دست یابد که البته بخشی از آن سامانه هایی است با نام «آجیس» که روی ناوها و کشتی ها مستقر می شود.
در همین رابطه گزارش شده که شرکت میتسوبیشی ژاپن در حال همکاری با شرکت رایتون است و شرکت فوجیتسو ژاپن هم همکاری با لاکهید مارتین را دنبال می کند.

روزنامه ژاپن نیوز روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که این کشور قصد دارد هم برد موشک های خود را برای هدف قرار دادن موشک های بالستیک کره شمالی افزایش دهد و هم به دنبال دقیق تر کردن این سامانه ها برای ردیابی موشک هاست؛ ضمن آنکه توکیو تلاش جدی دارد تا برد سامانه های موشکی دفاعی خود را هم بالا ببرد.

به رغم اطلاعاتی که در باره این همکاری منتشر شده است، هیچ کدام از شرکت های ژاپنی حاضر به تایید این اخبار نشده اند و از سوی دیگر گزارش ها نشان می دهد که آنها بر دستیابی به سامانه های پیشرفته موشکی تاکید جدی دارند.

یک سخنگوی وزارت دفاع ژاپن هم گفته است که ما فعلا برنامه ای برای رادارهای آجیس نداریم اما افزوده است که دولت در باره شرکت ها اظهار نظر نمی کند.

خبر مذکور در شرایطی مطرح می شود که کره شمالی سه موشک بالستیک در ماه جاری میلادی پرتاب کرده و گفته است که موشک های بالستیک این کشور اکنون قادر به حمل کلاهک های هسته ای سنگین وزن است.

احتمالا ژاپن دستکم به دنبال خرید سه محموله رادارهای موشکی آجیس خواهد بود که هزینه هر یک از آنها بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار است.

ژاپن چشم به سامانه موشکی دفاعی پیشرفته «تاد» آمریکا نیز دوخته است که هزینه خرید هر محموله آن یک میلیارد دلار است و چین به شدت مخالف استقرار آن در کشورهای منطقه است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین