|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۱۶۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
همزمان، هزاران معترض روز چهارشنبه در اعتراض به سفر ترامپ در مرکز بروکسل دست به تظاهرات زدند.
رییس‌جمهوری آمریکا برای شرکت در اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از واتیکان به بروکسل، پایتخت بلژیک سفر کرد؛ این سفر با تظاهرات گسترده مردمی علیه دونالد ترامپ همراه شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش پس از ورود به بلژیک با پادشاه و ملکه این کشور ملاقاتی داشتند.

همزمان، هزاران معترض روز چهارشنبه در اعتراض به سفر ترامپ در مرکز بروکسل دست به تظاهرات زدند.

ترامپ که در گذشته بارها از ناتو و اتحادیه اروپا انتقاد کرده است، امروز با رهبران اروپایی دیدار می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید کشورهای اروپایی باید با افزایش بودجه نظامی به حداقل دو درصد تولید ناخالص داخلی خود، سهم بیشتری از هزینه‌های ناتو را بپردازند. آمریکا که فرماندهی کل ناتو را در دست دارد، حدود ۷۰ درصد هزینه‌های این ائتلاف نظامی را می‌پردازد.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که ترامپ "واقعا می‌خواهد اعضای ناتو را قانع کند که با تلاش بیشتر به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند." او گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران ناتو "سختگیرانه" برخورد خواهد کرد.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود درباره "اهمیت" ناتو اظهار تردید کرده و گفته بود که ناتو، ائتلافی منسوخ است. او همچنین گفته بود که اگر عضوی از ناتو تعهدات مالی خود را در قبال این سازمان انجام نداده باشد، آمریکا ممکن است به کمک آن کشور نرود. اما او در پی پیروزی در انتخابات و دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با عقب‌نشینی از انتقادهای قبلی خود گفت که ناتو "دیگر منسوخ نیست".






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین