وی ادامه داد: نظام رتبهبندی معلمان میتواند موجب افزایش انگیزه، افزایش تلاشهای آموزشی، پژوهشی و پرورشی معلمان شود و در نتیجه ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش را به ارمغان بیاورد.
فانی با بیان اینکه 12 میلیون و 400 هزار دانشآموز در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد یک میلیون نفر در مدارس غیر دولتی و بیش از 11 میلیون نفر در مدارس دولتی تحصیل میکنند؛ همچنین یک میلیون نفر معلم در حال فعالیت در مدارس دولتی هستند که نسبت یک به 11 معلمان به دانشآموزان موضوع قابل پیگیری آموزش و پرورش است؛ ظرف چند سال آینده این رقم 11 به 12 و 13 میرسد و این امر به معنای بهرهوری در آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در راستای ارتقای کیفیتبخشی آموزشی در آموزش و پرورش به دنبال افزایش بهرهوری نیروی انسانی هستیم و تا جایی که بتوانیم برای ساماندهی نیروی انسانی از مشارکتها استفاده کنیم.
پیگیر مرخصی زایمان بانوان فرهنگی هستیم
وی با بیان اینکه پیگیر مرخصی زایمان بانوان فرهنگی هستیم، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی پیرامون این موضوع مصوبهای داشت که بر اساس آن به آموزش و پرورش اجازه داده شده است که مرخصی زایمان فرهنگیان و خدمت به بانوان فرهنگی را به صورت جدیتری پیگیری کند.
فانی با اشاره به اینکه بحث مرخصی زایمان بانوان فرهنگی با سایر کارمندان دولت متفاوت است، افزود: جایگزینی معلم را نمیتوان به راحتی جبران کرد؛ مشخص نیست معلمی که به مرخصی میرود پس از بازگشت کلاس خودش را تحویل بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال 66 پیشنهادی مطرح کردم که بر اساس آن معلمانی که قرار است در آبان یا آذر به مرخصی بروند، از همان ابتدای سال تحصیلی مرخص شوند؛ این امر سبب ایجاد آرامش در خانواده فرهنگیان میشود؛ در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است.