|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۶۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
دومای روسیه با تصویب اصلاحیه ای تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که قرار بود 20 اسفند ماه سال جاری برگزار شود، تغییر داد.
 دومای روسیه با تصویب اصلاحیه ای تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که قرار بود 20 اسفند ماه سال جاری برگزار شود، تغییر داد.

بر اساس این اصلاحیه، انتخابات ریاست جمهوری روسیه بجای 11 مارس سال 2018 (20 اسفند ماه 96) به 18 ماه مارس (27 اسفند ماه) مصادف با چهارمین سال جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه برگزار می شود.

خبرگزاری آژانس اخبار فدرال روسیه روز چهارشنبه خبر تائید نهایی این تغییر را اعلام کرد.

شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه سال 2014 براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

الحاق کریمه به روسیه یکی از دلایل اصلی اختلافات این کشور و غرب است که دو طرف را به وضع تحریم های متقابل و سردی بی سابقه روابط کشانده است.

این منطقه 25 هزار و 500 کیلومتری که اکنون دو میلیون و 413 هزار نفر جمعیت شامل یک میلیون و 450 هزار روس، 576 هزار اوکراینی و 245 هزار تاتار است، سال 1954 توسط نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی سابق که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور هدیه شده بود

تاکنون هیچکس برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام امادگی نکرده و احتمال زیاد وجود دارد که ولادیمیر پوتین نامزدی خود را اعلام کند.

دوره ریاست جمهوری در روسیه شش ساله و است و براساس قانون نیز هر فرد نمی تواند بیش از دو دوره پیاپی این سمت را در اختیار بگیرد.

از سال 2000 و در چارچوب برگزاری انتخابات ولادیمیر پوتین رئیس حزب حاکم روسیه واحد دو دوره (هشت سال) رئیس جمهور بود و پس از آن نیز دیمیتری مدودیف برای یک دوره این سمت را در اختیار داشت.

پس از اصلاح قانون انتخابات روسیه، همزمان با پایان ریاست جمهوری مدودیف، دوره این مسئولیت شش ساله و پوتین برای سومین بار رئیس جمهوری شد که سال 2018 پایان می یابد.

براساس پیش بینی ها، با توجه به اکثریت قاطع پارلمانی حزب حاکم روسیه واحد، احتمال زیادی می رود رئیس جمهوری کنونی روسیه برای چهارمین دوره در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری این کشور که سال آینده میلادی برگزار می شود، شرکت کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین