|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
به گفته طیب‌نیا، در فاز دوم هدفمندی، پرداخت یارانه نقدی به شکل فعلی نخواهد بود و بخشی از منابع صرف ایجاد و توسعه نظام تامین اجتماعی خواهد شد.
تدبیر و امیدوزیر امور اقتصادی و دارایی، سوق دادن منابع پرداخت یارانه نقدی به توسعه نظام تامین اجتماعی ودهک‌های پایین درآمدی را اصلی‌ترین تغییر در برنامه فاز دوم هدفمندی اعلام کرد و گفت: استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی از دیگربرنامه‌های اولویت دار دولت است.

علی طیب‌نیا، به برنامه‌های خود در حوزه هدفمندی یارانه‌ها و سیاست‌های پولی و مالی اشاره کرد و افزود: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با تغییراتی مواجه خواهد شد که در آن به دو مولفه تولید و تامین اجتماعی توجه ویژه‌ای می‌شود تا در صورت داشتن آثار تورمی، تاثیر چندانی بر تولید و دهک‌های پایین جامعه نداشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در فاز دوم هدفمندی، پرداخت یارانه نقدی به شکل فعلی نخواهد بود و بخشی از منابع صرف ایجاد و توسعه نظام تامین اجتماعی خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه این گفت‌و‌گو، اعمال کنترل رشد نقدینگی، اصلاح ساختار اقتصادی کشوربه صورت تدریجی درنظام مالیاتی، بانکی و کاهش اثر نوسانی درآمد حاصل از فروش نفت بر مخارج دولت و به تبع آن رشد منفی وابستگی به تراز عملیاتی بودجه به آن را از مهم‌ترین محورهای برنامه خود در این وزارتخانه اعلام کرد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
جعفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
0
0
پیشنهاد می کنم نظر سنجی واقعی انجام دهید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین