|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۶۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
رییس دفتر رییس‌جمهور، انتخابات 29 اردیبهشت را صحنه تجلی وحدت، عزت و عظمت ملت ایران در مقابل دیدگان جهانیان دانست و اظهار داشت: همه ملت ایران و دوستداران اسلام و آزادگی در سراسر جهان از نمایش باشکوه ملت ایران در روز جمعه شادمان شدند و بی تردید این انتخابات که در آن حضور عظیم و بی‌سابقه ملت ایران در صحنه سیاسی کشور رقم خورد، آثار عمیقی در عرصه‌های سیاست داخلی، خارجی و نیز اقتصاد و فرهنگ خواهد داشت.
 رییس دفتر رییس‌جمهور، انتخابات 29 اردیبهشت را صحنه تجلی وحدت، عزت و عظمت ملت ایران در مقابل دیدگان جهانیان دانست و اظهار داشت: همه ملت ایران و دوستداران اسلام و آزادگی در سراسر جهان از نمایش باشکوه ملت ایران در روز جمعه شادمان شدند و بی تردید این انتخابات که در آن حضور عظیم و بی‌سابقه ملت ایران در صحنه سیاسی کشور رقم خورد، آثار عمیقی در عرصه‌های سیاست داخلی، خارجی و نیز اقتصاد و فرهنگ خواهد داشت.

به گزارش ایسنا،  محمد نهاوندیان در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی با تأکید بر اینکه عنصر اصلی پدیده شگفت انتخابات 96، توسط خود مردم و با حضور، احساس مسئولیت و مشارکت عمومی رقم زده شد، گفت: رأی اولی‌های این انتخابات فقط جوانان 18 ساله نبودند، بلکه کسانی در این انتخابات شرکت کردند که شاید در گذشته قانع نشده بودند که در انتخابات شرکت کنند و این توفیق نظام است که مرتباً توانایی جذب و تجمیع استعدادهایش در حال رشد است.

رییس دفتر رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: در شرایطی که در منطقه و قاره‌های دیگر نگرانی‌های جدی امنیتی موج می زند از ایران پیام امنیت، آرامش، ثبات، مشارکت و نشاط برخاست و دیگرانی که اغراض و رویاهای دیگری را برای ملت ایران می پروراندند حتماً با دیدن عظمت و حضور مردم در انتخابات مجبور به تجدید نظر در طرح‌ها و نقشه‌های خود خواهند شد.

نهاوندیان گفت: رویکرد همگرایی، ثبات جویی و تعامل‌جویی که در این انتخابات به منصه ظهور رسید، قطعاً دوره چهار ساله پیش رو را به عنوان دوره تأثیرگذار و تاریخ‌ساز در تاریخ کشور ثبت خواهد کرد.

رییس دفتر رییس‌جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: همین عنصر و رویکرد پیروز و درخشان که در صحنه سیاسی در کشور افتخار می‌آفریند در صحنه اقتصاد هم کلید پیشرفت و شکوفایی، مشارکت و حضور مبتکرانه مردم است و چنانچه مردم پای کار بیایند در محو فقر و تولید ثروت حتماً موفق خواهیم بود به شرط آنکه لازمه این مشارکت را با مقررات و قوانین مناسب و فراهم کردن محیط مناسب برای مشارکت مردم فراهم کرده باشیم.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: رشد مستمر اقتصادی داشتن سرمایه و حتی فناوری نیست، بلکه در این زمینه عنصر محوری حضور مردم است که با این حضور هم سرمایه، هم فناوری و هم مدیریت مردم‌گرا شکل می‌گیرد و این رویکرد در مقابل رویکردی است که براساس تصویر غیرواقعی که دولت قدرت مطلق و امکانات نامحدودی دارد، همه چیز را از دولت توقع دارد.

رییس دفتر رییس‌جمهور تصریح کرد: در عرصه اقتصادی آنچه باید به حرکت در بیاید همانند صحنه سیاسی، حضور و مشارکت مردمی است، البته دولت هم حتماً باید محیط مناسب برای مشارکت عمومی را فراهم سازد.

نهاوندیان با بیان اینکه در رویکرد مردم محور 5 وظیفه را می توان برای دولت در نظر گرفت، اظهار داشت: وظیفه اول دولت، فراهم کردن محیط مناسب برای کارآفرینی است و در این راستا لازم است قوانین و مقررات را در مقایسه با سایر کشورها هر چه بیشتر تسهیل و روان کرد. همچنین باید مقابله با انحصار و زمینه‌های رانت‌زایی به طور جدی پیگیری شود و شرایط مناسب بین‌المللی برای محیط کسب و کار بوجود آید که در این زمینه دولت یازدهم در شکستن زنجیرهای تحریم گام‌های مهمی برداشته و این مسیر باید ادامه یابد.

رییس دفتر رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها، توانمندی استعدادها، تقویت تشکل‌های اقتصادی مردمی و کمک به محرومان از دیگر وظایف دولت برای شکل‌گیری اقتصاد مردم‌محور است.

نهاوندیان با اشاره به اهمیت رویکرد کمک به محرومان، افزود: در همه اقتصادها ممکن است فرآیند عادی و طبیعی چرخش اقتصاد، همه مسایل را حل و فصل نکند و قشر محرومی در کنار این فرآیند وجود داشته باشد، لذا حتماً باید عنایت ویژه به محرومان جامعه صورت بگیرد.

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: اگر به دنبال فقرزدایی هستیم، باید در جای دیگر ثروتی ایجاد شده باشد که با آن بتوان به روند فقرزدایی کمک کرد. متأسفانه بعضی ها فقط نگاه صدقه‌ای به این قشر دارند و این اصل را فراموش می‌کنند که باید چرخش اقتصادی و مولدی وجود داشته باشد تا در مواردی که عارضه‌ اقتصادی ایجاد می‌شود با تکیه بر آن چرخش اقتصادی بتوان عارضه‌ها را رفع کرد.

نهاوندیان با بیان اینکه توزیع فقر مشکل فقر را برطرف نمی‌کند، گفت: مصمم هستیم در مقابله ریشه‌ای با فقر  و محرومیت با عزم ملی، اقداماتی انجام شود که در سال 1400 فقر مطلق از جامعه حذف شود و این شدنی است. بی‌تردید وقتی عزمی برای ریشه‌کنی بیماری صورت می‌گیرد، علاج آن، مراجعه به طبیب است و ابراز همدردی و هم‌نوعی نمی تواند آن درد و بیماری را علاج کند.

رییس دفتر رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: در سال 1400 نباید خانواده‌ای داشته باشیم که توان کار کردن داشته باشد و در فقر مطلق باشد و لازم است برای کسانی که توانمندی کار کردن دارند، اما شغلی ندارند، اشتغال فراهم شد و برای آن دسته که شغل دارند، اما درآمد کافی ندارند، بایستی در مسیر رشد اقتصادی کشور، تلاش مضاعف انجام داد.

نهاوندیان تصریح کرد: دولت عزم جدی دارد محرومینی را که در فقر مطلق بسر می‌برند ، با ریشه‌یابی و تفکیک دقیق و طبیبانه مورد رسیدگی قرار داده و در ظرف 4 سال آن را از چهره جامعه حذف کند. البته تحقق این موضوع صرفاً با عزم دولت کافی نیست و معتقدم در عنوان کارآفرین برتر بایستی این شاخص مورد توجه قرار بگیرد که کارآفرین برتر در جامعه اسلامی ایران کسی است که نسبت به برداشتن فقر مطلق از جامعه کمک کرده باشد.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: طرح کارورزی جزو فوریت‌های اجرایی ماه‌های پیش روی دولت است و در همین ماه‌ها اقدامات اولیه شروع شده و ان‌شاء‌الله جامعه هر چه زودتر آثار آن را مشاهده خواهد کرد.

در این مراسم همچنین با حضور رییس دفتر رییس‌جمهور از کارآفرینان برتر ملی در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و همچنین کارآفرینان برجسته صندوق کارآفرینی امید با اهداء لوح و تندیس، تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین