|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۱۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
دولت انگلیس قصد دارد پایگاه نظامی دائمی در منطقه خلیج فارس ایجاد کند.
   روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون با انتشار این خبر اضافه کرد: ارتش انگلیس تلاش می کند تجهیزات خود را از افغانستان به یکی از کشورهای هم پیمان در حاشیه جنوبی خلیج فارس منتقل کند.

کویت، بحرین، عربستان سعودی، قطر، امارات و عمان 6 کشور جنوبی خلیج فارس هستند که روابط بسیار نزدیک نظامی امنیتی با انگلیس دارند.

فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس در این باره نیز گفته است: سال هایی که در افغانستان گذرانده ایم فرصتی برای انجام آموزش های لازم برای نیروهای نظامی ما بود. ما می بایست به نیروهای نظامی مان جنگ در صحرا و هوای گرم را آموزش می دادیم. به همین دلیل در فکر ایجاد پایگاه نظامی دائمی در یکی از کشورهای جنوب خلیج فارس هستیم.

روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون همچنین به سفر دوره ای وزیر دفاع انگلیس به شماری از کشورهای جنوب خلیج فارس در ماه آوریل جاری اشاره کرد و نوشت: وزیر دفاع انگلیس در این سفر مذاکراتی را با مقامات ارشد قطر درباره ایجاد پایگاه نظامی دائمی انگلیس در این کشور کوچک جنوبی خلیج فارس انجام داد.

علاوه بر این، بحرین و عمان نیز دیگر گزینه های میزبانی پایگاه نظامی انگلیس هستند. با این حال به احتمال زیاد انگلیس در پایگاه نظامی آمریکا در قطر ، مشارکت خواهد کرد.

قطر میزبان مقر فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه، شاخ آفریقا موسوم به ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام) است.

وزیر دفاع انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی در دوحه گفته است: هنوز  تصمیم نهایی در این باره نگرفته ایم اما قطر یکی از گزینه هاست.
هم اکنون آمریکا در کویت، امارات، بحرین، قطر و عمان دارای پایگاه یا مراکز نظامی دائمی دارد. علاوه بر این، فرانسه هم پایگاه نظامی کوچکی را در امارات در اختیار دارد.

انگلیس تا قبل از سال 1971 دارای پایگاه های نظامی دائمی در کشورهای جنوبی خلیج فارس بود.

هم اکنون تعدادی از جنگنده ها، کشتی های جنگی و زیردریایی های انگلیس به صورت موقت در خلیج فارس مستقر هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین