|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶
کد خبر: ۱۶۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کاظمی در پاسخ این سوال که ایا رییسی میتواند نقش خاتمی را برای اصولگرایان ایفا کند نیز گفت: من تصور نمی کنم چون وقتی جمنا خواست او را به عنوان نامزد خود معرفی کند آقای رئیسی اعلام کرد از جمنا نیست و مستقل به صحنه انتخابات آمده است.
آیت‌الله محسن غرویان تصریح کرد: مردم در 29 اردیبهشت زندگی مسالمت آمیز با دیگر کشورهای جهان را برگزیدند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: این انتخابات چند پیام مهم را همراه داشت. نخست اینکه مردم از بداخلاقی، دروغ، تزویر، افترا و تهمت خسته شده بودند از این رو به آقای روحانی رای دادند چرا که از ادب، نزاکت و اخلاق ایشان خشنود شدند.

وی ادامه داد: دیگر پیام حماسه 29 اردیبهشت 96، انتخاب بین جنگ و صلح بود. جامعه نشان داد که طالب صلح و آرامش هم در داخل و هم عرصه بین الملل است. آنها در داخل طالب برداشتن منع و حصرها و داشتن آزادی بیشتر هستند.

غرویان اظهار داشت: درس دیگر این حماسه، علاقه ایرانیان به پیشرفت علمی و توسعه صنعتی و درخشش در سطح جهان است. ملت می خواهند زمینه های رشد و پیشرفت در داخل کشور وجود داشته باشند تا جوانان ناگزیر به مهاجرت به سایر نقاط دنیا نباشند.

وی ادامه داد، جامعه نشان داد که می خواهد از سوی مردم دنیا به دیده عزت، اقتدار و سربلندی مورد توجه قرار گیرد و از افراط و خشونت بیزار است.

رییسی نمی تواند نقش خاتمی را برای اصولگرایان ایفا کند

همچنین نامه نیوز نوشت؛

پرویز کاظمی در رابطه با ریزشی که امروز پایگاه اجتماعی اصولگرایان دارد، اظهار کرد: ریزش در گذشته وجود نداشت یا حداقل میزانش اینقدر زیاد نبود. تجارب تاریخی نشان می دهد که هر کس ریزش پایگاه اجتماعی خود را ببیند ولی بر ادامه راه بدون اصلاح تفکر و رویکرد تأکید کند حذف می شود. اگر اصولگرایان نخواهند واقعیت های اجتماعی را بپذیرند مطمئنا ریزش پایگاه اجتماعی بیشتری را تجربه خواهند کرد.

وی در رابطه با اینده سیاسی رییسی نیز گفت: آقای رئیسی که گذشته سیاسی نداشت با این موضع هم که شرکت کردند، حضور او در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نیز نشان داد شخصیت سیاسی و اجرایی برای مدیریت کشور نیست بنابراین پرونده سیاسی او بسته شد. الان هم که 15.5 میلیون رأی آورد به آن خاطر شد که حالت دوقطبی به وجود آمد. اگر همین الان از رأی دهندگان به آقای رئیسی سئوال شود توانمندی او چیست؟ جوابی برای حمایت ندارد. مثلا اگر بپرسیم برنامه آقای رئیسی برای اشتغال زایی چیست؟ چه می خواهند بگویند وقتی خود آقای رئیسی این طور جواب می دهد که برای رفع بیکاری باید اشتغال ایجاد کرد خوب این حرف چه معنایی دارد؟ در واقع او در زمان تبلیغات نیز به کلی گویی پرداخت بدون آنکه برنامه ارائه دهد.

کاظمی در پاسخ این سوال که ایا رییسی میتواند نقش خاتمی را برای اصولگرایان ایفا کند نیز گفت: من تصور نمی کنم چون وقتی جمنا خواست او را به عنوان نامزد خود معرفی کند آقای رئیسی اعلام کرد از جمنا نیست و مستقل به صحنه انتخابات آمده است چون دیدگاه های خاص خود را دارد. ضمن آنکه آقای رئیسی آن کاریزما را برای ایفای این نقش ندارد. در واقع آن مقبولیت و شیخوخیتی که نیاز و لازمه این کار است ندارد و نمی شود مقبولیت و محبوبیت را به کسی تزریق کرد چون مقبولیت و محبوبیت در یک پروسه زمانی ایجاد می شود.

او در ادامه گفت: کسانی که به عنوان رهبران یا مدیران ارشد مجموعه های مختلف انتخاب می شوند، باید میزان مشهوریت و مقبولیت آنها را دید. برخی مشهورند ولی محبوب نیستند آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مشهور شد اما محبوب نیست. در حالیکه آقای خاتمی هم مشهور و هم محبوب است. آقای قالیباف نیز همچون آقای رئیسی مشهور است اما محبوب نیست.

وزیر دولت نهم در رابطه با اینده قالیباف نیز افزود: آقای قالیباف در مناظره ها به واسطه حرف هایی که مطرح کرد نشان داد بسیار به قدرت علاقمند است. حتی علاقمندی وافر او به قدرت موجب موضعگیری هایی بسیار غلطش شد. طبق خبرهای رسیده هم گروهی شورای شهر پنجم را در اختیار می گیرند که متفاوت از گروه قبلی هستند. 30 بر هیچی که در انتخابات مجلس اتفاق افتاد به نظرم امروز نیز 21 بر هیچ اصلاح طلبان پیروز انتخابات شورای شهر تهران می شوند بنابراین آقای قالیباف در کنار افت پایگاه اجتماعی اش، جایگاه شهرداری تهران را هم از دست خواهد داد. در مجموع دوره سیاسی آقای قالیباف به پایان رسید.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین