|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۶۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
بنابر نتایج شمارش آرای ۱۶۱۱ صندوق انتخابات شورای شهر تهران، لیست مورد حمایت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان (امید) بیشترین آرا را به خود اختصاص داده است.
همزمان با برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار شد و مشارکت باشکوه و حداکثری مردم در هر دو انتخابات باعث شد تا شمارش آرا به درازا بکشد. آن‌طور که رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها می‌گوید، نتایج قطعی شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دوشنبه اعلام می‌شود. از سوی دیگر برخی رسانه‌ها خبر از اعلام نتایج اولیه انتخابات شوراها داده‌اند که بر اساس آن لیست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان موسوم به لیست امید پیشتاز این انتخابات است. آنچه پیش‌بینی می‌شود، تکرار مدل انتخابات مجلس دهم در انتخابات شورای پنجم است.

90‌درصد شوراهای استان مشخص شده است

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفت: تا روز دوشنبه نتایج انتخابات شوراها در شهرستان تهران اعلام می‌شود. او ادامه داد: نود‌درصد نتایج انتخابات شوراها در استان تهران جز شهر تهران مشخص شده است که بعد از تایید هیات نظارت از طریق فرمانداری‌ها اعلام می‌شود. علیرضا رحیمی افزود: با پایان شمارش آرای صندوق‌های ریاست‌جمهوری کار شمارش آرای صندوق‌های شوراها در شهرستان و استان تهران آغاز شده است. رحیمی اضافه کرد: در شهرستان تهران بیش از سه‌میلیون و نیم تعرفه رأی مصرف شده و تعداد کاندیداها نیز بیش از ۲‌هزار و ۷۰۰ نفر است، طبیعتا این حجم بالای استقبال مردم در کنار تعداد زیاد کاندیداها شمارش آرا را زمانبر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود نتایج نهایی تا روز دوشنبه به اطلاع مردم برسد.رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران درباره نتایج سایر شهرهای استان تهران گفت: استان تهران دارای شانزده شهر و ۳۳ بخش است که ۹۰‌درصد نتایج انتخابات شوراها در استان تهران مشخص شده که بعد از تایید هیات‌های نظارت به‌صورت رسمی از سوی فرمانداری‌ها اعلام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا فردا نتایج انتخابات شوراها در استان تهران جز شهرستان تهران مشخص شود. رحیمی گفت: با اینکه شمارش آرا در ۹۰‌درصد صندوق‌های استان تهران جز شهرستان تهران به پایان رسیده است، اما به دلیل عدم تایید هیات‌های نظارت هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که به محض تایید هیات نظارت نتایج به اطلاع مردم خواهد رسید. بنابر نتایج شمارش آرای ۱۶۱۱ صندوق انتخابات شورای شهر تهران، لیست مورد حمایت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان (امید) بیشترین آرا را به خود اختصاص داده است.

پیشتازی اصلاح‌طلبان درانتخابات شورا

برخی رسانه‌ها بنا بر گزارش‌های اولیه از شمارش آرای انتخابات شورای شهر تهران خبر از پیشتازی لیست امید در تهران داده‌اند. ایلنا نوشت: گزارش‌های واصله حاکی از آن است که از این تعداد صندوق شمرده‌شده، محسن هاشمی رتبه اول و احمد مسجدجامعی رتبه دوم را کسب‌ کرده‌اند. بنابراین گزارش، محمد علیخانی دیگر نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران نیز رتبه ۲۱ را به خود اختصاص داده است. همچنین مهدی چمران، سرلیست اصولگرایان (خدمت) در انتخابات شورای شهر تهران رتبه ۲۲ و علیرضا دبیر، دیگر نامزد حاضر در لیست خدمت رتبه ۲۳ را کسب کرده‌اند و به‌ترتیب به‌عنوان عضو اول و دوم علی‌البدل شورای شهر تهران برگزیده شدند.گفتنی است؛ تعداد صندوق شمارش‌شده (۱۶۱۱‌صندوق) مربوط به شعب مختلف اخذ رأی در شهر تهران است و مربوط به یک منطقه یا محدوده خاص نیست.

منبع:آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین