|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۶۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
«علی اصغر احمدی» رئیس ستاد انتخابات کل کشور اعلام کرد که «حسن روحانی» با به دست آوردن ۵۶ درصد از آراء باحدود ۲۳ میلیون رأی برای بار دوم به ریاست‌جمهوری ایران رسید.
پیروزی رئیس‌جمهوری فعلی در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در رسانه‌های عربی جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.

المیادین با اشاره به قطعی شدن نتایج حاصل از شمارش آراء  نوشت: «حسن روحانی» برای دومین دوره متوالی به ریاست‌جمهوری ایران انتخاب شد. این رسانه عربی همچنین از تبریک سید مصطفی میرسلیم و سید مصطفی هاشمی‌طبا به روحانی خبر داد.

روسیا الیوم نیز نوشت تلویزیون رسمی ایران خبر پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و وی برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شد.

شبکه خبری العربیه نوشت: «علی اصغر احمدی» رئیس ستاد انتخابات کل کشور اعلام کرد که «حسن روحانی» با به دست آوردن ۵۶ درصد از آراء باحدود ۲۳ میلیون رأی برای بار دوم به ریاست‌جمهوری ایران رسید.

پایگاه خبری العهد نیز نوشت: حسن روحانی با به دست آوردن بیش‌از ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رأی از مجموع ۳۸ میلیون و ۹۱۴ هزار رأی به عنوان دوازدهمین رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شد.

المنار با اعلام خبر پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تصریح کرد که وی با به دست آوردن بیش از ۲۲ میلیون رأی از مجموع حدود ۴۰ میلیون رأی توانست برای دور دوم به عنوان رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شود.

الجزیره نیز با انتشار این خبر که روحانی با اختلاف از سید ابراهیم رئیسی پیش است، از پیروزی وی در انتخابات خبر داد.

المصری الیوم نوشت: تلویزیون رسمی ایران امروز –شنبه- حسن روحانی را به عنوان پیروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران معرفی کرد.

اسکای نیوز عربی نیز با استناد به گزارش تلویزیون رسمی ایران اعلام کرد: حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری با شکست رقیب اصلی خود یعنی سید ابراهیم رئیسی به پیروزی رسید.

پایگاه خبری اخباراللآن نیز با استناد به گزارش خبرگزاری رویترز درباره نتایج شمارش آراء اعلام کرد: حسن روحانی با به دست آوردن ۵۶ درصد آراء برای دومین بار به عنوان رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شد.

الوسط نیز اعلام کرد: روحانی با پیروزی در رقابت انتخاباتی ایران مجددا به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور انتخاب شد.

السومریه‌نیوز هم با استناد به سخنان «علی اصغر احمدی» معاون وزیر کشور ایران اعلام کرد: حسن روحانی با شکست رقیب اصولگرای خود یعنی سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری ایران انتخاب شد.

الوطن نوشت: تلویزیون رسمی ایران اعلام کرد که حسن روحانی با پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شد.

الیوم السابع نیز اعلام کرد که حسن روحانی توانسته است با به دست آوردن بیش از  ۲۳ میلیون رای به عنوان پیروز رقابت‌های انتخاباتی معرفی شود.

صدی الاعراب نیز با انتشار خبر پیروزی حسن روحانی نوشت: حسن خمینی نوه بنیان‌گذار انقلاب و از حامیان بزرگ روحانی با انتشار پیامی پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت.

العرب نیوز اعلام کرد: حسن روحانی با بدست ‌آوردن ۵۸ درصد از آراء انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شود.

عدن تایم نوشت: حسن روحانی با اختصاص ۵۶ درصد از آراء انتخابات ریاست‌جمهوری به خود و با هفت میلیون اختلاف، رقیب اصولگرای خود یعنی سیدابراهیم رئیسی را شکست داد و رئیس‌جمهور ایران شد.

پایگاه خبری ۲۴ نیز با استناد به گزارش تلویزیون رسمی ایران اعلام کرد: حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران به پیروزی رسید.

الاهرام نوشت: وزارت کشور ایران پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را با کسب ۵۸ درصد آراء تایید کرد.

بیروت پرس نیز با انتشار گزارش تلویزیون رسمی ایران اعلام کرد: حسن روحانی توانست رقیب اصولگرای خود را شکست داده و مجددا به عنوان رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شود.

القدس العربی نیز اعلام کرد: وزارت کشور ایران به صورت رسمی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را اعلام کرد.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین