|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: دولت با اثبات کارآمدی خود و همچنین داشتن شفافیت و صداقت در عمل و گفتار می‌تواند اعتماد عمومی شهروندان را به خود افزایش دهد.
    محمدجواد حق‌شناس با اشاره به ضرورت وجود رابطه دو طرفه و منطقی میان مردم و مسئولان اظهار کرد: اگر اعتماد عمومی به مسئولان از بین برود، رابطه منطقی بین شهروندان و مسئولان بوجود نمی‌آید؛ بنابراین حل مشکلات کشور سخت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: صداقت و کارآمدی مسئولان موجب ایجاد اعتماد عمومی شهروندان می‌شود. مسئولان باید در عمل و گفتار خود صداقت داشته باشند و هیچگاه به مردم دروغ نگویند. مسئولان همچنین باید توانایی لازم برای اجرای وعده‌ها و وظایف خود را داشته باشند. اگر شاخص‌های صداقت و کارآمدی در میان مسئولان وجود نداشته باشد، اعتماد عمومی نیز دچار خدشه می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه "عدم اعتماد عمومی به حکومت قبل یکی از دلایل ایجاد انقلاب اسلامی شد"، گفت: جمهوری اسلامی باید به حاکمیت اخلاق در رابطه شهروندان و حکومت توجه خاصی داشته باشد. به نظر من اعتماد عمومی نسبت به حاکمان نسبت به اول انقلاب دچار پس‌رفت شده است؛ بویژه در هشت سال گذشته اعتماد عمومی به مسئولان به حداقل رسید زیرا دولت قبلی صداقت نداشت و در عمل هم ناکارآمد بود و این مساله موجب گسترش بحران‌هایی ناشی از فساد در کشور شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بروز پدیده‌هایی نظیر فساد مالی سه هزار میلیاردی،‌ پرونده بیمه‌، سازمان تأمین اجتماعی و بابک زنجانی موجب کاهش اعتماد عمومی شد. همچنین تعلل مقامات قوه مقننه و قوه قضائیه در برخورد با این پرونده‌ها عامل دیگری برای کاهش اعتماد عمومی بود.

حق‌شناس همچنین به ضرورت وجود اعتماد عمومی در قبال دولت در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در این مرحله دولت باید اطلاعات دقیقی از وضعیت پیشین و موجود کشور ارائه دهد تا شهروندان فضای واقعی کشور را درک کنند. دولت همچنین باید به صورت شفاف با مردم صحبت کند و مشکلات خود را به گوش مردم برساند تا مردم به کمک دولت بشتابند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تصریح کرد: اگر دولت توانایی و کارآمدی خود را اثبات کند، با همراهی و اعتماد مردم همراه می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین